tjorven75 Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Venter en gutt 20 juli, og har en som da vil være 21 mndr. Spm er om hvordan vogn jeg skal satse på. Har en Simo, men den står i bhage, minsten bruker den til å sove i. Det regner jeg med at han fortsatt kommer til å gjøre til høsten? Søskenvogn vil jo være gunstig i og med at minsten vil være såpass liten, men skal jeg en tur med kun bebisen vil det jo være fryktlig tungvindt på kafeer og kjøpesentre med en søskenvogn... Hva tror dere?
Meg, J & L Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Jeg har samme problem. Hadde en quinny til Jonathan. Nå har jeg kjøpt en brukt simo. Fordi jeg vil slippe å drasse på tvillingvogn hele tiden liksom.. Så har jeg da i planene mine tenkt å kjøpe en tvillingvogn. Så jeg vil da for sikkerhets skyld ha tre vogner... !! (ler av meg selv) Vet ikke.. men føler liksom at det er greit å ha en søskenvogn også hvis du skal til byn aleine liksom. Stå-brett er uaktuellt for det klarer aldri lillegutt å stå i ro på!!
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Nr 1 hos oss blir 24 mnd når neste kommer i august, men hun er ikke i barnehage og jeg ser meg dermed nødt til å kjøpe søskenvogn. Selv om det kanskje bare blir noen få turer i 6-9 mnd så tror jeg det er verdt det. Kommer til å bruke Moby Wrap sjal når jeg skal de med bare på matbutikken. Da får toåringen sitte i handlevogna og babyen i sjalet. Men jeg kan ikke helt se for meg toåringen på ståbrett, for det har hun garantert ikke tålmodighet til og dessuten trenger hun å hvile de små bena sine dersom vi går tur innimellom hun også. Og på vinteren er det godt å sitte varmt for toåringen også. Vi selger nok søskenvogna når vi ikke trenger den lenger og kjøper en sportsvogn etter hvert.
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 vi skal ha søskenvogn når minsten kommer i august. Har en toåring som går i barnehagen, hun sover ca. 30 min i bhg. Sannsynligheten er stor for at hun slutter å sove på dagtid før vi får minsten, men hvis hun fortsetter med det kommer vi til å la henne sove i paraplytrillen i bhg. For vognen vi har der nå, skal brukes på minsten. Jeg kommer til å hente toåringen m vogn, slik at hun får kortere dager. Har 30 min å gå, og da er det greit med søskenvogn. Dessuten er det greit når man skal på byturer og søndagstur, og det blir for langt å gå for henne. Men kommer til å kjøpe en brukt søskenvogn, for den blir jo bare brukt i noen mnd.
maria isabell Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 phil og thed søskenvogn,trur eg den heter..da kan du koble av og på ekstra sete,er ikke større enn enkel vogn..
tjorven75 Skrevet 17. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. april 2008 Tusen takk for innspill jenter ) Flere som føler seg kallet?? Tenkte at jeg evt kunne få tak i sånt søskensete man fester oppå vogna. men det er kanskje ikke til 3hjulinger? Siden dette er 4de så må vogna være liten i bagasjen...
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 17. april 2008 #7 Skrevet 17. april 2008 når baby kommer her er han største 2 år, vi har en sovevogn i barnehagen og kommer til å selge den store vogna hans som er hjemme. kjøper da en mindre trille som er hans (hvis vi skal alene ut eller i barnehagen osv) og en søskenvogn pluss en quinny til babyen. hehe, blir tre vogner her også men det er fordi jeg kommer til å gå å levere i barnehagen, da må jeg ha søskenvogn.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 17. april 2008 #8 Skrevet 17. april 2008 Vi har valgt å gå for søskenvogn,blir 20 mnd i mellom her. Tenkte litt på søskensete,men det er ikke noe komfortabelt og da jeg snakket med helsesøster om dette,frarådet hun det,siden det har skjedd mange ulykker med dette. Når de bare er 20 mnd gamle så synes jeg at de fortsatt bør få hvile seg og derfor tar jeg den ekstra utgiften med å kjøpe en stor og god søskenvogn,slik at begge mine små gull skal få ha det godt. Hvis en ikke går så mye tur,eller nesten aldrli,så er det jo en annen sak. Hver å finne ut sitt behov.
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 17. april 2008 #9 Skrevet 17. april 2008 Snuppa her er akkurat 24 mnd når nye vesla kommer, og vi har akkurat vært og kjøpt en søskenvogn. Jeg kommer til å trille til og fra bhg ganske ofte, og da er det greit å ha en vogn med plass til begge. Eldsta orker jo å gå litt, men ikke hele veien. Har en Emmaljunga Edge Duo Kombi i bhg som vesla sover i, men når babyen kommer må vi ha den hjemme. Kjøper da en enkel trille som kan stå i bhg som hun kan sove i. Når det gjelder søskenvogn forresten, så har vi kjøpt ny, men ga ikke mer enn 1500,-. Det er den som heter Troller. Kjøpte den på Rudo. Virket veldig bra til det formålet vi skulle ha den til.
fire på rad Skrevet 17. april 2008 #10 Skrevet 17. april 2008 Med mine to eldste brukte jeg tvillingvognen i godt og vel tre år - beste barneutstyrinvesteringen ever! Nå vet jeg ikke hva dere andre gjør/hvor mye dere går tur etc, men jeg hadde rett og slett ikke klart meg uten! Mange barn som fremdeles sover på dagen når de er godt over to år, og veldig få som orker å traske rundt i to-tre timer i strekk uten å få hvilt seg. Vi hadde vognen med oss absolutt over alt. Jeg har spart på den og den står nå klar til neste runde med to tette
LivetErEnLek Skrevet 17. april 2008 #11 Skrevet 17. april 2008 Vi skal kjøpe en babytravel (reflex) søsken vogn med hardbag til babyen. Det blir 26 mnd mellom mine, men jeg har planer om å gå til og fra barnehagen (30 minutters fort gange) og da nytter det ikke at eldste skal gå eller stå på ett brett, de er jo ofte litt slitne etter en dag i full fart. Fordelen med denne vogna, er at den ikke er så dyr (4999 med hardbag), at den har separate kalesjer og at man kan ha babyen mot seg og storesøster andre veien så hun får se. Har en simo kombi stående i banrhagen som eldste sover i nå, og kommer til å ta den hjem igjen til å bruke til babyen når storesøster er i barnehagen. Hvis hun fremdeles sover etter sommeren (sover som regle ikke i helgene nå), så setter vi en trille der som har full sovestilling.(carena). I grunn en helt håpløs vogn, men fungerer nok til det formålet.
Mummimamma;-) Skrevet 17. april 2008 #12 Skrevet 17. april 2008 Det er 25 mnd mellom mine og jeg brukte søskenvogna mye (går mye tur). Har en Carena som kostet ca 1800 kr. Akkurat den modellen er nok gått ut, men noe lignende har de sikkert. Følte at jeg ble veldig låst med bare enkel vogn og to så små barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå