Gå til innhold

Nytt hunde innlegg fra meg:)

*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takker for mange svar tidligere idag:)

Hvilken hund vil du anbefale til oss?:) Vi flytter jo som sagt til landet, hehe! Masse skog og fine turterreng:) Må være en kose hund også.

En som ikke røyter så mye som en Golden Retreiver som alle sier den gjør..

Klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere vil ha en aktiv men super familie hund så vil jeg anbefale boxer, de er herlige;)

Skrevet

Ikke helt min samboers smak;) Hehe!

Skrevet

en nydelig hund er en "toller" retriever (nove scottia duck toller retriever)

den er mindre enn golden, og mer rødfarget pels, og ofte hvite tegninger på poter, panna, og halen. (litt reve-aktig, veldig søt!!!

:)

om dere skal være mye ute er vorstere, settere, elghund, spaniels, osv fine hunder

:)

Skrevet

De fleste hunder røyter.

Det viktigste ved en hund er lynnet deres, barnevennlighet, hvor mye de krever, sykdommshistorier. Finn deg en hundebok på biblioteket, de har med all verdens raser, så leser du til du finner noe du liker.

Det er nå min anbefaling.... :o)

Forøvrig så har retrieverne så mange plusser at det veier opp for litt røyting :o)

Labradorer er mitt tips!

Skrevet

Verdens flotteste hunderase er Jack Russel Terrier.

Det er en aktiv og morsom hund men i en (relativt) liten kropp.

Den krever mye trim og turer men er samtidig en flott sofahund :o)

Skrevet

gå på canis.no, der får du svar fra hundefolk og ikke småbarnsforeldre

og kommer det idiotiske innlegg/innlegg med masse feil, blir de kommentert fra folk med peil - her inne er det mye vanvittig hundeteori ute og går

lykke til!

Skrevet

Anbefaler Labrador. Vår Labbis har to store røyteperioder i året, en på vår og en på høst, resten av året røyter hun svært lite.

Knasende fin familiehund!

Skrevet

pudler er fine hunder. aktive, men ikke så sta. anbefaler deg å undersøke mer om rasen. min neste hund blir en puddel (har hatt retriverere før, vil ha mindre hår....)

men den skal kortklippes da, ingen puddelfrisyre her!

Skrevet

Gå inn på canis.no og sjekk..

De hundene jeg har hatt og den jeg har nå er jakthund, kjempeflott familiehund, men egner seg selvfølgelig ikke hos noen som ikke jakter.

Flat coat retriver er jo egentlig en jakthund, men de egner seg veldig godt som familihund også. Trenger en del dressur. Ellers bør du være obs på "storproduserte" raser som schæfer og golden, ofte utvikler de HD, men du er nødt til å bruke en seriøs oppdretter!

Lykke til på jakten.

Skrevet

Skal du bruke hunden til noe? Skal den være med barn(alder?)?

Skrevet

Labraduddel. Nydelige hunder. Ser ut som langhåra labradorer, men de røyter ikke (veldig, veldig lite iallefall).

Men det er jo best å sette seg skikkelig inn i de forskjellige rasene før du tar et valg. Og skal du ha rase, så kjøp fra en seriøs oppdretter. Husk å ta en titt på mora før du velger en hvalp å. Du kan lære mye der...

Skrevet

Vi har en Gordon setter. Hun røyter ikke mye og er en super familiehund. Vi bor også landlig og hunden er kjempefin å ha med på tur, de er livsglade og utrolig pene.

Skrevet

Hvodan skal jeg vite at dette er første hunden til HI..? Mulig det har stått før men jeg har ikke lest andre innlegg ang dette....

Aldri helt forstått hvorfor noen raser liksom ikke skal være "førstegangshund"

Tror det avhenger mer av typen menneske enn av hvor mange hunder du har hatt før......

Skrevet

Skjekk hvertfall ut Østerisk Pincher Og Kooikerhunden, to flotte familievennlige hunder som liker barn og er som oftest veldig glad;) Begge krever litt tur da og ELSKER å leke, så visst du har barn i barneskolealder må disse passe!

Visst det er puddel du vil ha så skjekk ut Toy Puddel, de er ikke stor i størrelsen, hvertfall ikke fysisk, de er veldig lekne og artige å ha med å gjør, men de blir veldig lett sjalu, så visst du skal ha flere hunder er ikke denne så lur. LYkke til med valget:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...