Gå til innhold

noen som har blitt operert for gallestein her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

fått påvist mange gallestein ved hjelp av ul og venter nå på operasjon for å få fjernet galleblæra. noen som har gjort dette som har lyst til å fortelle meg litt? tok det lang tid, lå du lege på sykehus, smerter etterpå osv....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har for snart 8 år siden, kom etter fødsel

var jo litt vondt rett etter oppvåkning og dagen etterpå, men de var knallflinke å komme med morfin, direkte i låret så det hjalp med en gang, ble veldig fort frisk, litt småkvalm, men fikk kvalmestillende

lå på sykehuset 2 netter etter operasjonen, men nå gjøres det samme dag og man blir sendt hjem samme dag

det som tok tid med denne operasjonen var jo at det tar lang tid før man går på do normalt, man må ofte på do mens man spiser og da må jammen ikke toalettet være langt vekke, får akutt behov

akuttbehovet er stort og det varer en del mnd, iallfall på meg

da jeg hadde drukket alkohol så fikk jeg alltid diare dagen etterpå, det samme gjaldt dersom jeg spiste snop eller fet mat

men dette har nå gått seg til, men det med dogåingen tok noen år før det normaliserte seg

jeg vet ikke om dette gjelder for alle, men iallfall for meg

masse lykke til

Skrevet

ok.... takk.... gruer meg!

Skrevet

er ikke noe å grue seg for

Skrevet

gallesteinsanfallene er 100 ganger verre en operasjonen og tiden etterpå skal jeg bare fortelle deg

Skrevet

Jeg ble operert og dro hjem samme dag. Gikk fint det, så lenge det var noe hos meg.

Jeg har hatt veldig problemer med magene etterpå. Dette er 3 år siden, og etter froskost, og hvis det går for lenge mellom måltidene, så får jeg mageknip og må på do. Til tider har det vært et stort problem for meg.

Men, heller dette enn de fæle anfallene :-s

Skrevet

uff ja, disse anfallene er helt for jævlig vonde!! en drøm å føde i forhold!!

Skrevet

skal inn selv å fjerne om kort tid. Gruer meg veldig men skulle heller ha fødd en unge på tverra enn å få flere gallesteinsannfall . Får voltaren fram til jeg skal operer så klarer å rette meg litt opp i ryggen hvertfall.

Naboen min har fjernet den og hun var ikk enoe plaget i ettertid:)

Skrevet

Hei. Jeg ble operert i juli 2007, og alt er bare helt supert etterpå:-)

Ble operert en fredag, utskrevet på lørdag, og hadde litt smerter/luft i magen ca en uke etterpå, dette var ubehagelig, men myyyye bedre enn hyppige gallesteinsanfall:-))

I ettertid har jeg hatt lite plager. Mistenker at jeg et par ganger har spist for mye fet mat, for har fått noe som ligner "omgangssyke" medfølgende oppkast og diare, som har vart et døgn eller 2, men dette kan jo være tilfeldig....

Det er værtfall ingenting å grue seg for!!

Lykke til!

Skrevet

Jeg også har gjort dette. Bare 1 1/2 uke etter fødsel med nr.2 kom anfallene. 3 anfall på en uke. Ikke godt. Dro hjem samme dag. Var jæ... vondt med en gang jeg våknet av narkosen men fikk raskt smertestillende. Reiste raskt hjem, etter ca. 2 timer etter operasjon.

Var vondt i 1-2 uker, men jeg ammet jo lillejenta og hun lå jo inntil sårene mine på magen. Og om natta gjorde det jo vondt, men får du hvile tror jeg det leger seg ganske raskt.

Lykke til, ingenting å grue seg for.

Skrevet

takk for alle svar jenter;)

HI

Skrevet

Noen leter etter innlegget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...