Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Noen som har erfaring? Er det noe å ta stilling til ifbm utskraping hun må til? Skjedde i uke 9, får man spm om man vil se fosteret? Hva gjør de med fosteret, er det noe å ta stilling til der?
lillefot Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Uff, det er ikke noe morro å gjennomgå. Hadde ma i mars for et år siden, i uke 14. Fosteret hadde vært dødt siden uke 7. Du får ikke spørsmål om å se det, så det kan du ta helt med ro. Vet at noen sykehus tilbyr medisinsk abort, men det hadde jeg og kan ikke anbefale det. Best å få det skrapet ut med en gang, så slipper du to aborter. Gi henne støtte. Det tror jeg er det viktigste man kan gjøre. Hvor fort man blir gravid igjen varierer, på meg tok det 8 mnd. Stressa litt først, men så tok jeg det med ro og da satt det. Husk også at det er helt normalt, det er bare det at man ikke får vite det før man begynner å prate om det. Når jeg fortalte hva som hadde skjedd med meg, hadde plutselig alle opplevd det.
¤mamma¤ Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Jeg har akkurat opplavd MA, og syns det er UFATTELIG irriterende at alle sier at det er så vanlig. Det har hvertfall ikke hjulpet meg i min sorg at folk på en måte bagatelliserer det.... Det er virkelig ingen ord som kan hjelpe, men bare nærvær og la henne forstå at du er der for henne når som helst, og at det er helt ok å bare gråte på telefonen etc...ikke noe press på at hun skal være sosial og "sterk", men få lov til å sørge. Jeg var usannsynlig langt nede de første ukene, men nå går det veldig mye bedre (5 1/2 uke siden), og vi er i full gang med ny prøving, så det tar litt fokus nå.
Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 16. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. april 2008 Takk for gode råd begge to! Ja sånt er utrolig trist, og skjønner godt at det er veldig vanskelig visst omgivelsene ikke innser dette. Ønsker dere lykke til : )
<3 coccinelle Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Jeg hadde en MA i høst i uke 10. Jeg hadde en medisinsk abort ikke utskraping og det fungerte veldig fint. Blødde nesten ikke i tiden etterpå. Så ble jeg gravid igjen i desember. Ikke noe hyggelig nei - vær der for henne, det er vel det beste du kan gjøre.
scoobydo Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 har akkurat hatt MA selv.. for to dager siden.. jeg hadde fortalt alle mine nærmeste venner at jeg var gravid og det har vært veldig godt nå når jeg har mistet... skal ikke så mye til... setter stor pris på at de viser at de bryr seg... men merker at de som har barn fra før er nok mer støttende og klarer å vise det på en litt annen måte enn de som ikke har barn... (kan hende det er litt tilfeldig )... fikk aldri spm om noe annet enn utskrapning... med utskrapning suger de visst nok fosteret ut... ( i følge min samboer som satt på gangen og hørte på)...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå