Dubros Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Jeg lurer på hvordan en rie kjennes ut. Hvordan vil du beskrive smerten man får i ryggen? Får man vondt på begge sider av ryggen, eller kan man ha vondt kun på ene sida? Og blir magen hard samtidig, eller kan man ha en rie uten at magen blir hard?`
my-little-princess Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Hos meg ble magen hard og fikk veldig verk i ryggen. Det gikk som et belte rundt ryggen,spesielt i korsryggen. Jeg kjente det bygget seg opp, og jeg måtte trekke pusten skikkelig og puste meg gjennom den. Hvis du har hatt kynnere,er det som det,bare mer intenst og mer regelmessig.
junispiren fikk liten Dennis Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Jeg hadde rier som veeeldig sterke mens-smerter i mage og rygg, sammen med at magen ble hard. Og riene ble etterhvert så intense at jeg følte at magen skulle rives i to. Enkelt forklart. Rier kommer også mer og mer regelmessig. Så man skjønner fort når ting er i gang . =)
PlinkiPlonk Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 noen har riene i ryggen, men jeg hatt de i magen, begge gangene. Bruker å si at visst du har hatt leggkramper eller kneppsenne i tåa, så kan du flytte de smertene opp i magen og gange dem med 10!!!
allis. Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Magen blir steinhard under en ri.. Hmm, hva det kjennes ut som, smerten satt i sidene på meg, og på innsiden av lårene. Det starter ganske rolig så kjenner du det bygger seg opp og når en smertetopp. Kjennes ut som det knyter seg på en måte. Vanskelig å forklare. Jeg syntes absolutt ikke det var så ille, det var VONDT ja men ikke verre enn vondt. Men jeg hadde en utrolig grei fødsel da, hadde rier i 3.5 time, pressrier i 10 min å der var jenta ute!=) Hører de fleste synes åpningsriene er verst, men får meg var utdrivningen vondest, men dette er forskjellig. jeg sier bare: "gled deg", det er helt utrolig å føde barn. Husk, vi kvinner er skapt for dette!
mumsi tobarnsmor Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Eg husker dei første riene i løpet av dagen. Det var sterke smerter i korsryggen (like mykje på begge sider). I begynnelsen blei eg berre litt uvell og måtte bøye meg fram og holde meg i nåke. Etterkvart klarte eg ikkje å prate når dei kom og eg måtte støtte meg over noko og trippe med føttene på stedet. Til og med i bilen til sjukehuset måtte eg "opp og stå" i baksetet og "trippe" meg igjennom riene. Når eg kom på sjukehuset er alt berre ei lang tåke.... så eg husker faktisk veldig lite. Berre at når eg fekk epidural etter ca 12 timer så var det som å komme til himmelen Kan ikkje huske om magen blei hard, men det blir den sikkert.
Supermamm Skrevet 17. april 2008 #7 Skrevet 17. april 2008 Riene mine var som menssmerter til å begynne med. Vond murring foran i magen og bak i korsryggen. Ble jo mye vondere etterhvert, sånn at man ikke klarer å snakke og bare må puste...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå