<3Tord&Tuva<3 Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Vi har hatt dette i ca.1 mnd. nå, men har blitt så tett og tørr i halsen etter vi har fått den i hus. Andre som har merket det samme?
Deidei Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Hei.. Vi kjøpte varmepumpe i huset for snart 2 år siden, og har vært kjempefornøyd med vår. Ingen i husstanden har reagert med tett og tørr hals, men det kan kanskje skyldes av at vi har et akvarium og endel vannlysestaker rundt i huset som fordamper litt og gir mer fuktig luft?? Merker jo at vannet minker i disse stakene og akvariummet.. Men ingen tett og tørr hals her...
trinebeate Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Jeg sliter med røde og tørre øyne etter vi fikk instalert varmepumpe. Og det går jo på slimhinnene det også. Jeg har fått ødelagt øynene og fått en kronisk lidelse sa øyelegen min. Anbefaler ikke varmepumpe til noen!!
Idun<3tosmå<3 Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Vi har montert varmepumpe for ikke så lenge siden. Jeg har ikke merket noe, men min samboer har begynt å bli veldig tett. Men han har også blitt tett når vi har vært hos andre. Så usikker på om det er pumpen eller noe annet han reagerer på. Burde kanskje sjekka det ut med å la være å bruke pumpa noen dager og se om det er endring.. Men om det er pumpen? Hvorfor regarer man på den? Skulle ikke tro det er allergi da? Men ømfintlighet i slimhinnene? Noen varmepumpeeksperter her?
<3Tord&Tuva<3 Skrevet 16. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. april 2008 Det kan godt hende, vi har ikke akvarium men kanskje jeg skal kjøpe nå? hehe, nei da... Min mor har også tørr hals/tett nese, fikk varmepumpe samtidig som oss og hun og sier det samme som meg... Men ingen andre i hjemmene som har reagert... Men men, tenkte jeg nett ville høre med dere om dere har hørt/erfart noe lignende...
Gjest Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Vi har hatt varmepumpe i ca 2 år og vi har fått et helt annet innemiljø, friskere og bedre luft og mindre støv da dette trekkes inn i et fiter. Den tørre luften vi hadde før er helt borte. Beste innvesering vi noen gang har gjort.
*Mysillen* Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 etter at vi fikk i varmepumpe så blir jeg veldig fort tørr/sår i ansiktet om den vi ikke slår av pumpa en gang i blandt. vi har også en slik pumpe der jeg jobber...der har vi satt ut glass/skåler med vann rundt omkring i rommet..varmepumpa trekker til seg fukt som bare rakkern...men lufta på jobb ble bedre...så lurer på å prøve det her å...
Lurvehette Skrevet 16. april 2008 #8 Skrevet 16. april 2008 Vi skaffet oss varmepumpe for litt over ett år siden. På den tiden var vår sønn som da var to, kronisk plaget med astma. han var syk i over ett halvt år i strekk. men så anskaffet vi oss varmepumpe. Etter den tid, har vår sønn, som nå er snart tre, ikke vært mer syk en vanlig er. Astmaen er blitt MYE bedre, og vi har ett fantastisk inneklima. Vi lufter ut hver dag, særlig på soverommene, har akvarium - om det har noe å si, og varmepumpen er montert i hallen i første etasje, så oppe i stue/ kjøkken, er det vedfyring. Men jeg vil absolutt anbefale varmepumpe for de som har barn med astma!
Tomtetroll Skrevet 16. april 2008 #9 Skrevet 16. april 2008 Vi har hatt det i vel 1 år nå, og jeg har bare merket at inneklimaet har blitt bedre. Så vi er veldig fornøyde. Kan jo ha noe med merke å gjøre også.. man får jo det man betaler for.
anni ke n - med ny baby Skrevet 17. april 2008 #10 Skrevet 17. april 2008 Vi fikk installert varmepumpe i vinter. Vi har fuktmåler like ved der den er montert og denne viser mellom 50 og 55 %. Dette er veldig høy fuktighet, så tror ikke varmepumpen har noe å si for inneklimaet i vårt tilfelle. (Ideell fuktighet hjemme er visst mellom 20 - 40...). Fornøyd med pumpen;)
nr3hososs-og kanskje en til... Skrevet 17. april 2008 #11 Skrevet 17. april 2008 Prøv å skru ned viften, slik at evt støv ikke virvler så mye opp. OG sjekk om du har slik ioniserende effekt. Tror det er en slags rensefunksjon, -slik jeg har forstått det så skal den ioniserende effekten sørge for å trekke til seg støv og gjøre noe med statisk elektrisitet som igjen påvirker støv... Snakk med forhandler om tips...! Kanskje bør man skru ned tempen og på pumpen-hvem vet...? Og har man nytt hus er de ofte tette, med for små ventiler. Sette vinduet på gløtt eller få montert en skikkelig ventil...
Aima Skrevet 17. april 2008 #12 Skrevet 17. april 2008 Hilken type har dere som er fornøyd? Og hvilken type har dere som ikke er fornøyd? Vi vurderer å kjøpe, men er usikker på hvilken type vi bør velge.
Grateful mom Skrevet 17. april 2008 #13 Skrevet 17. april 2008 Vi har varmepumpe og er kjempefornøyd! Tror det er panasonic...? Husker ikke... sånn som "alle" har på en måte... Ingen av oss har reagert på noe, og strømutgiftene ble halvert
Slæsh84 Skrevet 17. april 2008 #14 Skrevet 17. april 2008 Astma og allergi foreningen anbefale IKKE varmepumpe. For det som skjer er at den "forurensingen" alle har inne i et hus blir svirret rundt i rommet når en har varmepumpe. Når en ikke har det legger det seg oppe i taket som gjør at vi ikke merker dette.(støvet svirrer ikke rundt da) Mor å far min har anskaffet seg det , å jeg syns ikke det er noe god luft når jeg er på besøk. (Må lufte konstant når jeg er på besøk der for jeg merker dårli luft) Anbefaler å ha saltvanns akvarie for dem som har astma/allergi, for det gjør lutfa kjempe bra for oss som sliter med det. (Eg har hatt /allergi si eg va 3mnd å er nå 24år,har alvorlig kronisk astma. Er desverre innom sus enn del å på rehabiliteringsssenter, får hestekurer med korthison i perioder)
Lurvehette Skrevet 17. april 2008 #15 Skrevet 17. april 2008 Vi har BARE gode erfaringer med varmepumpe, og astma.... MERKE er VELDIG viktig. En må betale for GOD vare! Vi har ett helt fantastisk filter på vår, men likevel, rens og vask av pumpe, er det ALLER VIKTIGSTE! Jo oftere, jo bedre... Astma og allergi forbundet vil hverken si ha, ja eller nei til varmepumpe, til det vet de for lite. Vertfall det svaret vi fikk, da vi snakket med de. Nå har vi skaffet våre egne erfaringer... Men at strømregningen er blitt så mye mindre, DET kan diskuteres;)
trinebeate Skrevet 17. april 2008 #16 Skrevet 17. april 2008 Selv om barnet ditt har blitt bedre så trenger det ikke å ha noen sammenheng med pumpa. De fleste barn vekser jo av seg astmaen også, så det kan like godt være det som er i ferd med å skje. Mine vokste også av seg astmaen i den alderen. Har snakket med HMS, de som reiser rundt og måler innemiljøet forskjellige steder. Og de anbefaler IKKE varmepumper. Selv om det går bra for noen å ha det har jeg ikke ville innstallert pumpe og risikert kroniske plager. For meg er det for sent og jeg skulle ønske noen hadde informert meg før vi brukte så mange tusen på varmepumpe.
nussie Skrevet 17. april 2008 #17 Skrevet 17. april 2008 Vi har varmepumpe og er fornøyd med det. Var litt tørr i øya til å begynne med,men det gikk seg til. Kunne ikke tenkt å være foruten det nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå