Gjest Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Min datter på 1,5 år hoster og hoster.. Har fått efidrin på resept og har også gitt henne vanlig hostesaft fra apoteket. Er det noe annet som kan funke? Disse gjør nemlig ikke det og hun får ikke sove pga hostingen. Hun hoster seg helt svett og gråter og gråter. Dette er bare helt forferdelig! Håper noen har gode råd til meg for jeg er helt fortvilet! (Det er masse slim som kommer opp, men hun svelger det da hun ikke skjønner at hun må spytte det ut..)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 om det kommer opp masse slim er det rett at hun skal hoste. det er jo hostinga sin jobb og få opp driten. har ingen tips desverre
Groosalugg Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Min datter har det ofte sånn (hun får astmamedisin da) Men jeg pleier å gi henne litt varm drikke. feks litt varm saft før hun legger seg.
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Bygg opp hodeenden på senga ihvertfall, det letter for slimet. Efedrin er vel ikke hostesaft tror jeg (fikk det mot falsk krupp vi), forsto det sånn at det dempet hevelse i svelget. Har du prøvd kamferdråper under fotsålene, evt på brystkassen? Mange som sier det hjelper. Vi fikk cosylan til vesla, men den er veldig sterk. Og den virket! Men det er ikke alltid de gir det til små barn...
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 I svelget skrev jeg, mente luftrøret da (surrehode...)
*gruffalo* Skrevet 16. april 2008 #8 Skrevet 16. april 2008 Hvis det er slimhoste må dere ikke gi hostedempende medisin, for viktig at hun får det opp! Men dere kan gi slimløsende. Jeg kjøpte bisolvon sist han ene gutten min var slik, og vi syntes det virket bra. Har begynt igjen nå, så jeg gir han det igjen. Så får vi de om det hjelper denne gange også...
trillemamma Skrevet 16. april 2008 #9 Skrevet 16. april 2008 Honning er et velprøvd og for meg effektivt kjerringråd. Jeg svelgte en god spiseskje hver kveld og etter 3 dager var hosten forsvunnet. Det hjelper å legge noen puter i ryggen på barnet når hun skal sove, da hoster hun mindre.
Gjest Skrevet 16. april 2008 #10 Skrevet 16. april 2008 Efedrin er jo akkurat det, slimløsende. Det er ikke hostesaft. Smør mentholatum under føttene...
*ale* Skrevet 16. april 2008 #11 Skrevet 16. april 2008 Mentholatum unger forsålene skal hjelpe bra på.. Mulig samme som kamfer, ikke hørt det før.... Vet det virker, prøvd det selv på ungene med suuuper effekt. Kjøpes som krem på apoteket.
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 16. april 2008 #12 Skrevet 16. april 2008 febernedsettende hjelper også på kløehoste,men husk at det er viktig at hun hoset også for å få det opp, så det ikke setter seg, så ikke bruk hostedempende hostesaft..
Gjest Skrevet 16. april 2008 #13 Skrevet 16. april 2008 Det er ikke hostedempende det jeg gir. Kun slimløsende. Skal prøve mentolatum. Har en tube liggende her. Takk for tips, jenter!
*fnis* :) Skrevet 16. april 2008 #14 Skrevet 16. april 2008 Jeg hadde ikke gitt slimløsende rett før hun skal sove. da løsner slimet og en begynner å hoste- da får en ikke sove! Jeg fikk ventoline mikstur da min jente var 1,5 år med god effekt etter 3 doser. Jeg har også naturmedisin-timianekstrakt for barn som jeg gir en t-skje av 3 ganger daglig før mat. Synes dette også har god effekt. Timian ekstrakt gjør at slimet løsner og en får hostet dette opp skikkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå