"spire nr 2 i magen" Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 har en jente på 3 månder som lager baluba hver kveld når vi ligger henne. hun vil ikke sove. kan ta opp til to timer men som regel mellom 20 min til en time. går inn til henne med jevne mellomrom å gir henne tutten, men tar henne ikke opp. Er litt redd for å lage en uvane. hvorlenge skal jeg la henne grine før jeg løfter henne opp å gir henne tutten. Noen råd, hva ville dere gjort?
2 tette - med flette Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Har hatt det slik selv. Men i begynnelsen så satt jeg ved siden av sengen hennes og puttet inn smokken med en gang hun mistet den og begynte å lete, og satt der og holdt henne i hånden til hun sovnet. Så gikk jeg lenger og lenger bort fra sengen, og nå sovner hun lett av seg selv. Kanskje hun bare er engstelig for å ligge alene ?
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Hva gjør du før du legger henne? Slå av noen lys når kvelden nærmer seg, slå av tv, i allefall demp lyden. Ikke la barnet sitte på fanget ditt foran pc før sengetid. Vær rolig med henne, ha et rolig og stressfritt kveldsmåltid. Slutt med voldsom leking i god tid før hun skal legge seg. Den siste tiden før barn skal sove lar du henne sitte i armkroken din, kjenne varmen din og høre hjertelyden, en lyd som alltid har vært med henne. Sitt rolig, kos og snakk evt stille og rolig. Når hun er klar for senga må hun få legge seg, hvis ikke kan hun bli overtrøtt og irritert. Bær henne rolig til sengen og kyss godnatt.
aragon Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Gutten vår holdt også på med det samme rundt 3mnds alder. Vi fortsatte med de samme rutinene: pysj, mating i stua, rap og opp på rommet( mørkt og kaldt), la han i senga og satt på uroen, fikk smokk og satt inne hos han til han roet seg. Det tok alt fra 15min til 2timer en sjelden gang. Men var ikke hyl skriking da mer sånn veldig misfornøyd. Tok han opp og trøstet han hvis han begynte å hylskrike. Viktig med samme rutiner og å legge til nogenlunde samme tid hver dag. Hun er ikke overtrøtt da? Når legger dere henne? Vi fant ut at vi måtte legge gutten vår tidligere og tidligere. Nå er han i seng rundt kl 19 og sovner nesten alltid innen10min uten noe skrik og skrål. Hvis hun ligger å skriker lenge kan det hende hun roer seg hvis du tilbyr litt vann, det gjode ofte gutten vår.
Gjest Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Jeg ville ikke latt et lite barn på 3 mnd ligge alene og gråte. Så jeg hadde bysset, kost, sunget, gitt smokk/mat og det som ellers trengtes for at barnet skulle roet seg og sovnet. Det viktigste er at barnet føler seg trygg og at leggingen blir en koselig opplevelse, ikke en opplevelse av å bli forlatt. Så små barn blir ikke bortskjemte, og "gråtekurer" skal man vente med til de er i hvertfall 5-6 mnd (dersom man vil bruke dem i det heletatt).
annie-77 Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Hei. Ikke uvanlig at de små får noen utrygge perioder. Dette går gjerne over etter en liten uke om de får trøst og trygghet. (Min erfaring) Kan være en ide og forsøke og legge barnet litt tidligere, men ellers så er det viktig og være der, smeike, holde henne, kanskje legge et plagg som lukter av mamma ved hodet hennes. Prøv og være tålmodig og slapp av, da slapper babyen også fortere av. Og vær sikker på at hun er mett, noenganger er det bare en liten ekstra sup som skal til før de roer seg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå