Pooosi Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 jeg begynner å bli engstelig..i morgen skal jeg for tredje gang å ta blodprøver, grunnen er: For lavt kalsium nivå og for HØYT kalium nivå...Det hadde vist gradvis blidt bedre, men legen va ikke fornøyd enda... hva betyr dette egentlig????er det farlig? hva kan være årsaken??blir litt redd........
Groosalugg Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 For høye kaliumverdier kan føre til hjerterytmeforstyrrelser hvertfall, i tillegg til slapphet,trøtthet og en generelt dårlig allmenntilstand.
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 For mye kalium er ikke bra for hjertet ihvertfall. Kalsium er jo for å styrke benbygningen så det bør man ha nok av... Mer vet ikke jeg.
2nj♥ Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Hmmm....jeg er ingen lege og kan ikke veldig mye om dette, men både kalsium og kalium er stoff som bør være i balanse i kroppen, man bør ikke ha for mye eller for lite. Kalsium er som du sikkert vet viktig for benbyggning, og også endel andre funksjoner i kroppen. Melk, ost og brokkoli bl.a er gode kalsiumkilder. Ellers finnes det tabletter man kan ta. Kalium finnes i alle cellene i kroppen (og litt i blodet).... Banan inneholder mye kalium. Kalium skilles ut gjennom nyrene, så for høy kalium kan være tegn på nyresykdom. Eller om man er disponert for opphopning og inntar store mengder mat/medisin som inneholder kalium, så kan dette være farlig. Ekstrem uttørking kan også gi forstyrrelser i kaliumnivået. Så, ja det kan jo være farlig, men virker som du får god oppfølging av legen nå. Lykke til!
Pooosi Skrevet 16. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. april 2008 æsj...blir litt redd altså... blir ikke noe bedre når jeg har så vondt i korsryggen for tida.............. håper det blir "normalt" snart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå