LizzyG Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Har ei jente som har hatt diaré siden søndag. Blåbærsaft går også rett igjennom. Mener å huske at man kunne blande farris med eplejuice, men var det for å binde magen?
peonererfine Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Farris (riste vekk boblene først) med eplejuice tror jeg er ment når de er dehydrerte, når de har hatt diare og evt. oppkast over lengre tid. Men for å binde magen, kan sviskesaft være noe?
LizzyG Skrevet 16. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. april 2008 Sviskesaft? Trodde svisker skulle gies man man var forstoppet jeg?
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 IKKE sviskesaft. Det gir du dersom babyen har hard avføring. DEt løser opp! Blåbær binder magen ja. Mener å ha hørt at banan også kan gi ganske har mage, så da kan du jo evt prøve det. Til større barn brukes jo gjerne Cola uten kullsyre, men det er vel ikke noe for de små.
LizzyG Skrevet 16. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. april 2008 hun er 13 mnd, hvis det har noe å si:)
Gjest Gul stjerne Skrevet 16. april 2008 #8 Skrevet 16. april 2008 loff kan hun få siden hun er så stor. Og banan kan gjøre magen treg så er sikkert fint, med mye god energi som hun trenger. Farris er fint fordi det inneholder salter som er godt for barnet og forebygger dehydrering.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 16. april 2008 #9 Skrevet 16. april 2008 baban skal hjelpe og blåbær. men vist hun ikke holder på noe må du bare gji hun litt vann ofte, det hjelper for ikke bli dehydrert. tørre kjeks holder man også bedre på,ristet cola hjelper også, vetche når man kan gji det. men vist ikke noe annet funker er jo det er alternativt. men da ville jeg pusset tennene etter på hvertfall. håper det går bra=)
Gjest Skrevet 16. april 2008 #11 Skrevet 16. april 2008 Banan, loff, salt kjeks dersom hun vil ha det, alt som stopper magen på oss voksne er like effektivt til barn:)
Misti Skrevet 16. april 2008 #12 Skrevet 16. april 2008 gammelt kjrringråd men virker på min sønn på 1,5 år. vann med potetmel. et stortglass og 2ts.
peonererfine Skrevet 16. april 2008 #13 Skrevet 16. april 2008 Sorry, IKKE sviskesaft, nei. Tenkte helt feil...:-/
Ellabella* Skrevet 16. april 2008 #14 Skrevet 16. april 2008 tror det er viktig og knuse bananen først og også smart og raspe eplet.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 16. april 2008 #16 Skrevet 16. april 2008 Jeg har hørt at banan kan både binde magen, og gi løsere mage.. Kom an på modenheten på bananen - om den var mer mot grønn eller brun. Er det helt feil det kanskje?
Mamma jei Skrevet 16. april 2008 #17 Skrevet 16. april 2008 IKKE gi melkeprodukter. Gi farris blandet med eplemost. Da får hun i seg både salt og litt næring. Masse væske er viktig! Men det vet du sikkert... Og når hun er på bedringens vei, ikke gi ren melk med en gang. Gi f.eks. yoghurt til å begynne med slik at det ikke blir så hardt for magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå