Nr.2imai08 Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Jeg har fått beskjed om at jeg skal settes i gang, og nå har jeg tusen spørsmål. Får ikke prata med jordmor før på tirsdag så nå spør jeg dere jenter. Da dere ble satt igang, tok det lang tid før fødselen og babyen kom? Syns jeg har hørt at noen går i dagesvis med vondt uten at det skjer noe? Er det tilfelle?? Huff, blir litt usikker på hele igangsettingen....:/
fiskelisken Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 heisann..jeg har ikke blitt satt igang før men fikk vite idag at jeg skal bli satt igang neste torsdag tror det er veldig forskjellig fra gravid til gravid..noen er jo helt modne når de kommer og kan bare bli tatt vannet på og noen må ta modningspiller og da kan det ta litt tid og andre ganger ikke...har lest mye forskjellig her. Så tror i må ta det som det kommer ..har du blitt sjekket om du er moden da? jeg var vist litt moden så håper jeg blir heelt moden fram til neste uke
#Aurora har tre gutter# Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Ble satt i gang med nr 1.Ble strippet kl 02.30 og to modningstabletter og en tab igjen kl 06,kl 08 gikk slimproppen og vannet mellom hinnene.Kl 09 tok legen vannet og riene kom som skudd.Gutten var ute på under 4 timer.Gikk fort og greit...ikke noe hardt synes jeg.
Noramor+Sara kommer i april Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Hei! Er nok veldig forskjell fra kvinne til kvinne.. Men jeg ble satt i gang sist.. det staret på formiddagen med modningspiller/gel... gikk å rusla rundt hele dagen,uten å merke noe... så tenkte jeg måtte få en ny runde,men kl seks på kvelden kom legen for å sjekke..da var jeg helt moden,hun tok vannet,kl åtte ca starta riene,og klokka 0606 morgen etter var hun ute! så min fødsel tok ca 12 fra vannet ble tatt... det sies at det er hardere å bli satt i gang,enn om det starter av seg selv.. jeg har jo ikke noe å sammenligne med..men blir satt i gang til uka igjen hvis hun ikke kommer av seg selv..ser lyst på det,og håper litt på igangsettelse jeg da..føler meg sikrere når jeg er på sykehuset... Lykke til!
simba>>>3gutter Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Hei Jeg ble satt i gang i uke 37 og bare gode erfaringer med det. jeg var innlagt på sykrhuset pga sf. Jeg fikk en modningspille på kvelden ved åtte tiden tror jeg, var litt moden sa legen. La meg og kvelden og kjente ingenting. Våknet om morgene i seks tiden av små sammetrekninger/tak nederst i magen. Ringt på jm for hun skulle ta blodtrykk før jeg fikk lå å stå opp, fortalte at jeg hadde noen tak i magen og hun sa at det nok var rier. Sto opp og skulle på do halvveis dit gikk vannet utover hele gulvet . Ringte gubben og han kom løpende trode at ungen alt var på vei ut. Gikk med rier frem til kl tre da kom legen for å undersøke for de synes at det gikk litt trengt, fikk og da en ny sånn stikkpille og da satte riene inn for fult. Fikk riene i ryggen og det var vondt fikk epidural og drypp ved fem tiden og det var som å komme til himmelen, kjemte riene men hadde ikke de store smertene i ryggen. Klokken 21.45 kom lillegutt ut. DeHar også hørt om de som ha gått i i flere dager, tror det nok er forskjell fra dame til dame så ikke ta sorgene på forskudd Lykke til.
2 Gullunger Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Jeg ble også satt i gang sist - pga overtid. Jeg var ikke moden i det hele tatt, fikk modningspiller 4 ganger før det begynte (dobbel dose siste gangen). Da kom riene, litt etter litt, bygget seg opp og ble sterkere etterhvert. Fra riene var regelmessige med 5 min mellomrom og varte i ca 60 min gikk det ganske nøyaktig ett døgn til hun var ute. Det positive med å bli satt igang er at du er i trygge omgivelser på sykehuset hele tiden, og at du og beibien blir ekstra nøye fulgt opp under hele fødselen. Det er litt større sjangs for at det ender med vakum/tang, og mange mener at riene kan komme tettere og være mindre effektive enn ved en vanlig fødsel. Igangsatte fødsler er nok like individuelt som fødsler som starter av seg selv. Det går nok fint! Lykke til - snart får du treffe beibien din!
Nr.2imai08 Skrevet 16. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. april 2008 Takk for svar alle sammen! Skjønner at det er veldig individuelt...Skal vel sjekkes for modning antar jeg, men det er pga min egen dårlige form og at babyen er litt liten at jeg skal settes i gang. Men får vel regne med at de vet hva de driver med:) Har bare litt angst for å være lenge på sykehuset, liker meg dårlig der:/...men det går vel bra det også. Får høre hva jm og gynekolog sier igjen til uka. Så får vi se hva det ender med! Takk igjen og lykke til til alle sammen:) HI
april08baby Skrevet 16. april 2008 #8 Skrevet 16. april 2008 søk i debattene på igangsettelse.. vet det har vært oppe noen ganger før, så får du lese flere erfaringer... Lykke til!
sommerful Skrevet 17. april 2008 #9 Skrevet 17. april 2008 Tok lang tid ja 57 timer fra de begynte med igangsetting til babayn var ute. 51 timer med rier. Så håper jeg slipper det denne gangen.
~SnartMammaTilTre - 11.06.08~ Skrevet 17. april 2008 #10 Skrevet 17. april 2008 Jeg ble satt i gang med nr 2, fire dager over termin. Jeg hadde ingen åpning og lang livmorhals når de startet. Jeg fikk en modningspille kl 13 og en kl 19. På natten fikk jeg ingen ting. I 05-tiden begynte det å murre, kl 07 var fødselen i gang med etablerte rier og kl 1005 var han ute. Kjapt og greit. Ikke noe vondere enn med førstemann (men ikke noe mindre vondt, heller)
Nr.2imai08 Skrevet 18. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. april 2008 Ser det er mange ulike erfaringer i forhold til dette. Så derfor svinger jeg fortsatt veldig på om jeg ønsker eller ikke. Nå vet jeg vel egentlig ikke om jeg til sjuende og sist har noe reelt valg, kan vel tenkes at jordmor og gynekolog tar avgjørelsen for meg...Og da har jeg gått og lurt forgjeves:) Men det er jo godt og se at det er mange som har hatt en fin fødsel og opplevelse med igangsetting og ikke bare vonde minner:) BLir spennende og høre hva de sier på mandag! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå