Gå til innhold

"Slanking"..kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt på meg, og får det ikke vekk igjen. Jeg er alene, og har ikke tid til å dra på treningsstudio. Hva kan jeg gjøre enkelt hjemme?

Hva kan jeg spise?

Er det noen mulighet for å minske matlysten?

Håper på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd trenings dvd'er? Greit å trene mens de små sover...

Skrevet

Dersom du spiser regelmessig, og riktig sammensatt slipper du at blodsukkeret svinger opp og ned, men holder seg jevnt. Da vil suget, og matlysta etterhvert gi seg.

Du bør holde deg til mye grønnsaker, rent kjøtt/fisk/kylling, grove kornprodukter - fiberrik, fiberpluss, rugsprø o.l er bra. Mange sverger til cottage cheese, men det liker ikke jeg...

En typisk dag til meg er frokost: 2 fiberrik med makrell i tomat eller annet proteinrikt pålegg, med paprika og tomat + en juice av ren frukt, evt MANA med blåbær.

Lunsj: En salat med masse grønt (ruccola, isberg, spinat, agurk, paprika), skinke eller kylling, rødløk, stangselleri og evt noen biter ost. Vann eller te til.

Mellom: En håndfull nøtter, en frukt eller 2 eller en yoghurt - evt et knekkebrød med sunt pålegg.

Middag: Rent kjøtt/fisk/kylling, masse grønnsaker og salat - en sjelden gang bittelitt ris eller potet. Lag dressing selv av naturell yoghurt.

Kveldsmat: Enten rester av middag, et par fiberrik, eller bare noen oppskårede grønnsaker - kommer an på hvor sen middag vi har. En frukt om jeg er søtsugen.

Skrevet

Forresten er både video vitamin 4 og 5 geniale til å trene hjemme med. Finnes også en hel del pilates dvd'er, søk litt på nett :) Video vitamin 4 er ren styrketrening med strikker, som følger med dvd'en.

Invester i en spinningsykkel eller noe annet om du har råd, og plass - så er det lettere å komme i gang.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

HI

Skrevet

Det er drit kjiiipt, men ikke gi opp!

Jeg sliter med vekta, men har gått ned 10 kg på 2 mnd uten å være sulten!

Frokost:

40 g havregryn 1-2 ss rosiner og skummetmelk + 1 lite glass juice.

Lunsj:

Salat, tomat, paprika, agurk, ect, med litt ostteterninger, pinjekerner og ½ pk skinkepålegg (=50g)

Middag:

Paprika, squash og rød løk - med litt olje, kikkoman og sitronsaft hakket i store biter og inn i ovnen ca 25 min, 200 grader, og en stor kyllingfilet. -Smaker sååå godt!

Som mellommåltider spiser jeg epler, pærer, appelsiner og frisk ananas (prøver å unngå bananer).

Jeg sykler og til jobben hver dag, 20 minutter hver vei.

Jeg har undret meg over at det har gått så lett:-)

Hvis du spiser de sunne matvarer blir blodsukkeret stabilt, og du klarer å styre unna suget!

Det værste for meg er å bli skikkelig sulten - da kan jeg proppe i meg det værste på ett sekund!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...