Gå til innhold

magebelte til etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest om et slags korsett som skal være bra å bruke etter fødselen for å hjelpe livmoren å trekke seg raskere sammen. Noen som vet hva jeg mener? Hva heter dette? Hvor får man tak i det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lindex har en kolleksjon med sånn hold in produkter, alt i fra truser til mini-korsett.

Skrevet

Hvis du ligger litt på magen og lar barnet sitt suge flittig, trekker den seg sammen fint på egenhånd bare på noen dager, man kan også få medisinen oxytocin hvis den ikke trekker seg sammen rett etter fødslen for å hindre blodtap. Kan godt hende det er behagelig med en stram "hold in" truse - bare vær obs på at du må ha plass til nattbind/bleie hvertfall første dagene. Har aldri hørt om noen korsett, altså?

Du hadde ikke fått på meg noen stramme truser etter fødselen, huff så sårt og vondt det var nedi der i starten;-)

Skrevet

Hmm.. Takk for svar, men har lest et eller annet sted om et slags belte som var spesielt beregnet på barseltiden. Skulle liksom hjelpe livmor til å trekke seg sammen OG magemusklene til å trekke seg sammen.. Slik at man får raskere stram og fin mage igjen :-) kanskje bare tull..?

Noen som vet akkurat hva jeg mener?

Skrevet

Hmm, dette har jeg ikke hørt om, men dytter litt, for hvis det finnes så vil jeg også ha :-)

Skrevet

Det er noe sånt de har på lindex, i tillegg til sånne super-truser med "korsett-effekt" fra puppene og langt ned på låra.

Skrevet

Jeg har ikke veldig greie på sånne magebelter som det linkes til her oppe, så dette er bare noe jeg tenker: når man bruker et sånt stramt belte, bruker man magemusklene mindre og det vil gå enda lengre tid før de vokser sammen over midten på magen igjen? Musklene må jo brukes for å komme seg tilbake i funksjon. Jeg skjønner jo man vil stramme inn litt hvis man skal pynte seg en dag etter fødsel, men det virker litt bortkastet og kanskje ikke fornuftig med sånn dyrt ortopedisk belte. Men som sagt, jeg har ikke peil. Mine magemuskler ble helt fine igjen uten, tar litt sit ups og går lange turer.

Skrevet

Jepp, høres fornuftig ut, det er min planlagte bruk av super-trusa også. Har vert gjennom det der før og magen klarte seg fint, livmora også. Men som sagt kjekt å ha når en skal pynte seg litt i den første tiden etterpå og alt er bare kakedeig....

Skrevet

Jeg har planer om å kjøpe slik de har på lindex. Uten trusedelen.. bare "korsettet" . Hjelper ikke bare for at livmoren skal trekke seg bedre sammen , men også på kroppsholdningen etter 9 mnd uten:)

Skrevet

Jeg vurderer et slikt et;

http://fitmaternity.com/maternity-clothes/ga004.html

Men har ikke bestemt meg om det er for dumt og noe som ikke kommer til å bli brukt, eller om det kan være noe hjelp i det....

Ble tipset om siden her på BIM for en stund siden.... Har fullt av forskjellige linker etter tips herfra- er jo glimrende hjelpemiddel, men det er mye tull også.....

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...