EjliSAnnE Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Skal til min første fysioterapitime i morgen pga smerter i bekkenet. Hva kan man forvente? Er kanskje ikke alle som har like god peiling på bekkenløsning...Håper å få litt veiledning til øvelser jeg kan gjøre da det blir mye stillsitting pga smerter ved gange og bevegelser.. Er i uke 28 så det blir lange uker å bare sitte og vente...men,men...
elin og gutta;) Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 jeg gikk til fysio da jeg var gravid med først. fikk diagnose bl av legen, men det stemte ikke.... men av fyso fikk jeg mange øvelser for rygg og bekken som var virkelig fine. husker noen... -ligg på rygg med bena på en stor ball. pilates-ball eller stor badeball. få partner eller en annen til å dytte den mens du skal holde den igjen med bena. ligger med bena på den i ca 90 graders vinkel. -ligg på rygg med en kloss,stor pute el... bena i ca 90 graders vinkel. løft bekkenet opp og tell til fem og så ned igjen. -sitt i hockeystilling inntil en vegg og press korsryggen inn mot veggen. -ligg på rygg. bruk et hoppetau el dobbelt under føttene og dra mot deg og stritt imot med bena. ett ben av gangen. for meg gjorde disse øvelsene underverker!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå