Gå til innhold

Mulig dumt spm. Men ang. kalorier i frukt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo mye kcal og sukker i frukt..

Men det lagrer seg vel kanskje anderledes i kroppen?

2 kiwi og 1 appelsin ha jo like mye kcal som en sjokolade..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kalorimessig er det nok omtrent som en liten sjokolade, ja, men næringsmessig så er jo det mye bedre. Dersom man slanker seg så er det viktig å ikke kun tenke kalorier, men å også tenke HVA man putter i kroppen. En loffskive har jo mye mindre kalorier enn en skive grovbrød, men likevel anbefaler de grovbrød pga næringen.

Alt med måte!

Skrevet

Ja, er sikkert like mye kalorier, men nå er sjokolade behandlet og mosa, og alle derfor blir flere kalorier tatt opp i kroppen. 2 kiwi og 1 appelsin har like mange kalorier, men ikke like manger blir tatt opp i kroppen. Skjønner?

Skrevet

Oppfattet!

Takker=)

Skrevet

Vel, sukker er sukker - uansett om det er fruktose eller hvitt rafinert sukker. Og for mye sukker lagres som fett i kroppen, uansett hva slags sukker det er.

Frukt inneholder mye kalorier, men har i tillegg en del gode vitaminer. Men hvis man ønsker å slanke seg bør man ikke spise veldig mye frukt, en per dag holder.

Skrevet

Kroppen forbrenner sukker først, altså karbohydrater. Når alt sukker er brukt opp går kroppen igang med å forbrenne fett. Hvis du spiser så mye sukker at kroppen ikke rekker å forbrenne det, vil det bli lagret i tillegg til det fett du har spist.

Hvis du beveger deg mer, kan du spise mer.

Sjokolade inneholder fett, det gjør ikke frukt (ikke alle ihvertfall..)

En voksen normalt aktiv kvinnekropp (uten stillesittende arbeid) trenger små 2000 kcal pr dag.

Skrevet

Jeg skjønte ikke noe av dette innlegget anonym 19:27, og kan ikke få det du sier til å stemme i i det hele tatt...

Skrevet

1frukt pr. dag om man ønsker å slanke seg?

det er omtrent det kleineste jeg har hørt.

Hvor har du det i fra?

Jeg spiste MASSE frukt da jeg slanket meg, nekatriner, fersken, vannmeloner, bananer og epler gikk ned på høykant, og jeg ble ikke fetere av den grunn, tvert i mot.

Skrevet

Det du ikke greier å forbrenne av karbohydrater(sukker) det blir omdannet til fett..

Skrevet

Ikkje samanlikn raffinert sukker og det sukkeret som er naturleg i maten. For ein finner da sukker overalt. Skal ein la vere å spise? Det er jo meir skadeleg enn å spise eit sundt og variert kosthold.....

Så..... 5 om dagen er sundt. 5 sjokolader om dagen er ikkje sundt. Det er det sukkeret som er tilsatt ekstra i maten som er skadeleg, ikkje det som fins naturleg.

Så lenge vi spiser ein normalt sundt og variert kosthold så er ikkje det skadeleg, faktisk det beste. Og så i aktivitet og. :)

Det tilsatte sukkeret får ein unne seg på lørdager..... altså ikkje kvar dag.... Da blir det for mykje sukker....

Skrevet

Syns det er så rart med alle de som tror at sunt=slankende. Det er to forskjellige ting, selv om mange matvarer er både sunt og slankende. Greit nok at 5 om dagen er sunt, men det er ikke slankende!

Skrevet

Så lenge ein har eit sundt kostholg og er i fysisk aktivitet, så går ein lettare ned i vekt. Eg veit kva eg snakker om. Så lenge ein sit i ro mesteparten av dagen, så legger ein på seg om kor lite sukker ein putter i seg om dagen...

PSSST. Det er sukker i all mjøl og i form av malt....

Det er vel kun reint fisk og reint kjøtt det ikkje finnes sukker i....

Skrevet

Det er den energien kroppen ikkje klarer å bruke opp som blir omdanna til fett. Og det er ikkje berre sukker som gjev energi....

Skrevet

Du vet ikke helt hva du snakker om. Om en sitter i ro mesteparten av dagen legger en ikke på seg uansett nei. Det kommer mye ann på hvordan ens egen kropp fungerer. Mange går lettere ned i vekt om en har et sunt kosthold og er i fysisk aktivitet, men det betyr ikke at man automatisk blir slank. Vi er forskjellige. Noen har et veldig sunt kosthold og er i mer fysisk aktivitet enn andre, men er alikevel overvektige. Da gjelder det om å finne et kosthold som gjør at ens egen kropp begynner å forbrenne mer. For noen kan det fungere å øke antall kalorier, for noen senke antall kalorier, mens andre kun har effekt av å spise minimalt med karbohydrater. For alle grupper øker effekten av å være i mye fysisk aktivitet.

Skrevet

Sjølvsagt finnes det ikkje ein slankekur som passer for alle. Men, fysisk aktivitet er eit must uansett. Og kutte UT all det usunne godteriet som mange hiver innpå.

Eg trur heller dei som er mest sukkerhysteriske er dei som faktisk er slanke og er redde for å legge på seg.

Eg kan godt kome med eit eksempel på det. Kjenner ei som var hysterisk der ja. Skulle ikkje spise mykje vanleg mat nei. Men, spise seg proppa full av godterier kvar dag, og til middag var det eit babyglass med lasagne. At ho klarte å holde seg slank kan eg ikkje skjøne med det kostholdet.

Ho var ekstremt redd for å legge på seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...