Gå til innhold

Jeg blir så lei meg :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt sykemeldt denne uken fordi jeg for det første er syk og veldig utslitt. Men nå viser det seg at barnehagen ringer utpå dagen på mandag å sier at vesla har fått øyekatarr så hun må hentes.

Så nå er hun hjemme med meg å det er forsåvidt greit. Problemet er at jeg får ikke slappet så veldig mye av eller sovet så mye siden hun er våken halve natten å har vondt. Greit nok det, det er mitt ansvar.

Men så snakker jeg med barnefar angående helgen som kommer, dvs helgen jeg da har mulighet til å få slappet av før jeg skal tilbake til hverdagen mas og kjør på mandag. Så sier han at han ikke ORKER å ha henne. Fordi han syns det virket som så mye styr med de øyedråpene hun må ha osv. Seriøst!

Jeg sier til han at jeg er helt utslått, å at jeg virkelig trenger at han stiller opp i denne helgen som er hans, spesielt fordi sykemeldingsuka mi gikk rett vest. Men det bryr han seg ingenting om. Eneste han sa var: " ja sånn er det å være alenemamma vettu".

Jeg blir så lei meg og oppgitt over den mannen der. Jeg er så sliten for tiden at jeg bare gråter og gråter. Han skjønner jo ingenting. Han tror det bare er å drite i å ha ungen sin hver gang hun ikke er 100% i toppform.

Er ikke første gang han har droppet helgene sine, ikke pga veslas sykdom men pga andre festligheter han ville være med på. Å jeg har da endt opp med å måtte ringe jobben å si at jeg ikke kan ta vakter jeg har satt meg opp på. Så nå kan jeg ikke jobbe helger mer, bare ukedager man-fre, men det er desverre ikke nok for økonomien min.

Måtte bare blåse litt ut :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

æh,dem kan gå i bhg dagen etter at du har begynt behandlingen av øyekatarr..Og hvis huf fikk det mandag,er hun ikke ferdig med dråpene til helgen da?For en duste sløv mann as:S

Skrevet

Merkelig det der med fedre som uten problemer bare legger fra seg farsansvar ved sykdom.

Anyway, snuppa di kan fint være i bhg resten av uken, og evt bli dryppet i øynene der.

Hva med å få til en avtale for deg og bf hos fvk? Har forløpig ikke trengt de selv, men hørt mye postivt om meklingsmøter hos de.

De er flinke på å forklare forskjell på hva som er til fars/mors beste og barnas beste. Og det er barnas beste som er hovedpri. Bf kommer liksom ikke så langt med uttalelser som at han ikke orker å ha barnet pga øyedråper o.l. fordi barnet har krav på samvær med begge foreldrene.

God bedring til deg hvert fall, håper du får slappet av LITT i det minste.

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt, for jeg hadde det likt med bf da Mina hadde rotaviruset. Da var hun syk i litt over 2 uker.

Skrevet

Problemet er at hun sover så dårlig på nettene fordi hun har så vondt så nytter ikke å sende henne i barnehagen når hun nesten ikke sover på natta :(

Skrevet

Skrev over at hun sover så dårlig på nettene, så tror ikke en stressende barnehagedag er noe særlig for henne.

Tror neppe FVK løser problemene våre. Han kommer aldri til å forandre seg.

Skal prøve å få slappet av litt ja, men litt vanskelig når hun helst ikke vil legge seg eller sove på natten, å er i full rulle på dagen..hehe men men det er jo som han faren hennes sa: Sånn er det å være alenemor.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Med en sånn far så er du jo skikkelig ALENEmamma...ingen andre som kan stille opp i helgen da? Kan jo hende at hun blir frisk til da uansett...snulla var jo ikke syk en gang da hun fikk øyekatarr. Får du forlenga sykemeldinga med ei uke eller et par dager da?

God bedring til dere begge!

Skrevet

Det hørtes fryktelig slitsomt ut :( Har ingen gode råd å gi, kun ønsker om god bedring fort. Dessuten er dette en forbigående periode, for datteren din blir eldre og litt mer selvhjulpen. Man kan bli fullstendig utslitt i perioder når det ikke er en barnefar som kan stille opp, men man klarer det utroligste når man må.

Føler med deg. God bedring til dere begge!

Skrevet

Jeg vil ikke spørre foreldrene mine for "bruker" de kun i krisesituasjoner hvor f.eks vesla er syk å jeg ikke kan være borte fra jobben. Å nå har jeg snart ikke flere egenmeldingdager igjen så vil ikke mase på mamma og de for mye for trenger de om hun blir syk igjen en annen gang. Nå var det egentlig bare "flaks" at jeg var sykemeldt denne uken. Hadde ikke hatt mulighet til å være hjemme uten lønn, da hadde vi blitt husløse.

Kan ikke forlenge sykemeldingen for da klikker sjefen min. Hun er allerede oppgitt fordi jeg er borte denne uken. Å jeg som kun har tatt meg fri 3 dager på 8 mnd(julaften,1 og 2. juledag) ellers har jeg jobbet alle helligdager som har falt på en ukedag. Så skjønner ikke hvorfor hun er så sur. Nei off, føler at alle forventer så mye av meg fra alle kanter at jeg snart faller om.

Men må bare holde ut så lenge det lar seg gjøre.

Skrevet

Føler egentlig ikke at det er datteren min som sliter meg ut, men jobben og alt annent rundt meg. Men så går det utover datteren min, fordi jeg er så sliten :(

Ikke får jeg i henne medisiner heller, så føler meg hvertfall ikke som den beste mor for å si det sånn. Hun skal jo ha øyedråper men alt rant utenfor..offf...skreik som bare det gjorde hun..stakkars liten..nei huff.

Verste av alt er at jeg forbredte hun på at hun skulle til faren sin til helga å hun sier flere ganger om dagen at hun skal til pappaen sin å kose til fredag. Men nei det skal hun ikke alikevel..blææ dustepappa..

Gjest marie-s
Skrevet

Da gjør du en ting som kan fungere fint på slike menn: Sett opp bidraget eller la de betale for barnevakt, jeg satte selv opp bidraget til barnefaren fordi han hadde altfor lite samvær til å få det fradraget han hadde.

Skrevet

Tror han bare har en hundrelapp eller to i fradrag for han har henne kunne 4 netter i mnd, eller det er det som er meningen at han skal ha da.

Føler bare at jeg ikke orker flere kamper med han nå. Skulle bare ønske han kunne hatt henne de fire dagene som vi er enige om.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Hva jobber du som...har du muligheten til å få deg en annen jobb?

Skrevet

Jobber som personlig assistent for en jente i rullestol. Greit nok det, men er så mye man må forholde seg til i en slik jobb. Er hun i dårlig humør en dag må jeg bare godta 8 timer med kjefting og smelling. Å når det har vært ganske mange sånne dager en periode så er det vanskelig å ikke ta det personlig. Jeg prøver så godt jeg kan, men nettopp blitt slutt mellom meg og samboeren så jeg føler at det hadde vært greit å sluppet å bli kjeftet på for den minste ting. Men men...har søkt skole fra høsten så gjenstår å se om jeg får plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...