Merete&Joh Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Var på ul i går, er i uke 30, og ble innlagt med alvorlig svangerskapsforgiftning. Er livredd for hvordan det vil gå med barnet. Ble fortalt nå at jeg ikke kan forvente å gå gravid mer enn max 2 uker til. Kan dere noe om dette? Dødelighet? Senskader? Uansett hva... Og vet der eom noen sider man kan se hvordan et barn ser ut som er født i uke 30? Jeg ser jo for meg bare n liten bylt med hender og føtter - man tenker kanskje litt vel my enår man sitter alene og får beskjed om å slappe helt av...
M*A*S*H* Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Stakkar, nå føler du deg sikkert aleine nå! Sender deg en klem her. Når du har kommet så langt som til uke 30 er det over 95 % sjanse for at barnet overlever har jeg lest et sted! Jeg fant noen nettsteder til deg, jeg er sykepleier men har aldri jobba med premature så det har jeg ikke greie på. Håper disse siden kan være til hjelp for deg: http://www.meriter.com/living/preemie/ http://www.prematurforeningen.no/public_html/index.php
Gjest Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Hei! Så innlegget ditt på DIB igår også, har tenkt på deg idag. Når det vurderes at barnet skal tas ut i uke 30/32 er det fordi barnet har det bedre utenfor enn magen enn inni. Har selv jobbet med premature og min erfaring er at det går veldig bra med barna som fødes på denne tiden. De trenger gjene litt ektra hjelp til mat og pusting i begynnelsen, men kommer seg ofte overraskende fort. Har du fått snakke med noen fra prematur avdelingen da? Det kan også hjelpe å ta seg en tur dit å kikke litt, så vet du mer hva du går til. Men pass på at du får snakke med noen som kan forklare deg hva de forskjellige tingene der er.. Lykke til og prøv så godt du kan å slappe av og samle krefter, både til feg og babyen. Dette går nok bra! Du er i gode hender! klem