Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Jeg er for tiden sykmeldt fra mammapermisjonen pga enorme ryggplager. Er det noen som har erfaring med dette? NAV er ikke helt hjelpsomme, og velvilige til å gå med på sykmelding i en sånn situasjon.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Jeg er sykemeldt grunnet bekkenløsning, både jeg og legen har sendt brev til dem med forklaring og har ikke hørt noe fra dem så regner med at det er gått gjennom helt greit. er nå sånn at er det vanskelig å ta vare på barnet grunnet sykdom/smerter skal mamman sykemeldes slik at faren tar over permisjonen. Her er ikke pappan hjemme fordet da, siden vi hr andre som hjelper til når han går på jobb.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Pappaen skal ikke overta permisjonen, men jeg skal ha tilbake mammapermisjonen når jeg er friskmeldt igjen, regner med å være sykmeldt til sammen 6 - 8 måneder. Har hjelp av svigermor og min søster da, siden pappaen ikke kan være hjemme ifra jobb.
Guttemamma75 Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Det kan du nok ikke regne med å få - slik jeg har skjønt systemet kan man sykemeldes om man er så syk at man ikke kan ta vare på barnet, MEN da må pappaen eller noen andre overta permisjonen.. Du får IKKE utsatt permisjonen så fremst du ikke er innlagt i institusjon..
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Det er en mulighet for å få utsatt permisjonen, men det krever særskilt legeerklæring, dessuten er det nav som vurderer og bestemmer i det enkelte tilfellet. Dette står det på nav sin kommentarside om dette: "Det er et vilkår for utsettelse/overføring av stønadsperioden på grunn av sykdom eller skade at det foreligger en særskilt legeerklæring. Denne legeerklæringen må inneholde en funksjonsbeskrivelse hvor det konkret fremgår: • hvordan sykdommen/skaden påvirker evnen til å ta seg av barnet • i hvilken grad stønadsmottaker er avhengig av hjelp • antatt varighet av sykdommen." Tviler på at nav bare innvilger 6-8mnd utsettelse uten videre. Det vil nok bli en vurdering underveis, mtp bedring, etterhvert klarer du kanskje mer inntil man kan si at du ikke er avhengig av hjelp mer (selv om du faktisk får hjelp).
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Det ordner seg nok, jeg har iallefall alle papirene fra legen i orden. Der han bekrefter at jeg ska ha ny permisjon når jeg er frisk igjen. NAv kan ikke trosse legen, og gå imot det han mener.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 Selvsagt kan nav trosse din lege, saksbehandleren vurderer saken, og er han i tvil sendes den til rådgivende lege i nav. Så du er ikke garantert noe fordi legen din har skrevet det:p
Guttemamma75 Skrevet 16. april 2008 #8 Skrevet 16. april 2008 Det er jo ikke legen din som bestemmer hva nav skal gjøre - dette vurderer de selv og tar som anonym over her sier kontakt med egen lege i nav systemet.. Hadde det enda vært så enkelt så hadde det vel ikke vært noe problem å få innvilget f.eks uføretrygd osv........
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #9 Skrevet 16. april 2008 Nei, det kan nav ikke gjøre. De sure drittkjerringene på de kontorene, kan ikke avgjøre hvor syk HI er. Legen bestemmer nok ja.
Guttemamma75 Skrevet 16. april 2008 #10 Skrevet 16. april 2008 Hehe.. Lev i troen.. Legen kan nok si noe om hvor syk hun er, men det er nav som sitter med regelverket og tolker det...
Prinsessa mi *Erle Kristane* Skrevet 16. april 2008 #11 Skrevet 16. april 2008 Jeg er sykmeldt fra mamma permisjonen. Har vært det siden februar, og kommer til å v'ære det til utpå høsten engang. Pappaen skal ikke ta ut min permisjon, men jeg skal selv få den tilbake når jeg er frisk.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #12 Skrevet 16. april 2008 Jeg vet ikke hva som er reglene her, men ble litt nysjerrig..Hvordan kan man være sykemeldt fra noe, men fortsatt utføre "jobben"? Altså være sykemeldt fra mammapermisjon, men fortsatt ha hovedansvaret for barnet? Synes det virker veldig merkelig for å være helt ærlig..Hva er man sykemeldt fra da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå