Gjest Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Skal til paris i begynnelsen av mai, noen som har vært der før og har noen tips og råd til ting jeg må få med meg:)?
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 louvre, eifeltårnet, notre dame, triumpfbuen, champselysse, sanct sulpice (?) kirken.. hmm kommer ikke på mer i farten. men vi satte oss på en sånn turistbuss som kjører rundt til alle serverdighetene, så kan du gå av og på hele dagen. vi kjøpte sånn todagers, for det var greit å ha for å komme seg rundt, også får du jo med deg alt, og har muligheten til å gå av og på så mange ganger du bare ønsker, og bussene gikk veldig ofte.
Gjest Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 aha, så lurt:) Det var bare å betale for to dagers billett første gang du gikk på bussen da:)? Takk for svar!!
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 ja vi betalte for todagers billett første dagen;) var det beste vi gjorde, for da slapp vi å ta taxi hele tiden:P
Hera83 Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Jeg har ikke vært i Paris, men har hørt mye bra om Montmartre. God tur!
-kate Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Det du må få med deg er: * Louvre, gammel og ny del * Eiffeltårnet, regn med lange køer... * Bestige Triumfbuen * Sacre-Coeur, verdens vakreste kirke!! * Kunstnerstrøket ved Montmatre * Notre Dame-kirken * Gå langs champs-Elyssee til du kommer forbi Concordeplassen og frem til Louvre Hvis du har tid: * Versailles * Teknisk museum Ellers må du jo bare nyte shoppingmulighetene og det franske café- og retaurantlivet! Kos dere! PS! Metroen er en lett måte å komme seg hurtig rundt på...husk gode sko!!
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 sacre cour var det jeg mente ja!!
Blomst75- 24.07.05 + Skrevet 16. april 2008 #8 Skrevet 16. april 2008 Hei! Jeg var i Parisi april 2005 .(har vært der før også, men da var jeg liten...) VI var fantastisk heldige med været, og det var en helt nyyyyydelig helg! Det var firmatur, så vi hadde litt opplegg, me vi gikk også litt på egenhånd. Eiffeltårnet MÅ man jo bare få med seg synes jeg. Om ikke fordi det er flott og fint og høyt, så i alle fall fordi man kan jo nesten ikke ha værti Paris uten og tatt turen innom! Ellers er området rundet MonteMater (eller hva det heter) Oppe ved Sacre Ceur kirken, veldig koselig!!!!! (jeg aner ikke hvordan manskriver fransk, så disse stedsnavnene skrives nok helt annerledes). Vi var på Moulin Rouge en kveld, det synes jeg også var verdt å få med seg.. Ellers vil jeg anbefale og spaserer rundt omkring, få med litt buitikker, parker, cafeer osv..... Nyt byen! Spes hvis det er fint vær! Jegs kla definitvt tilbake en gang!! Med kjøresten da har jeg tenkt.. Det var veldig romantisk, men litt feil setting )
Gjest Skrevet 16. april 2008 #9 Skrevet 16. april 2008 Takk for masse bra tilbakemelding Nå har jeg jo masse tips til hva jeg kan finne på, har 3 hele dager der, og regner med at minst en dag går til ren shopping i champs e. Gleder meg!
Gjest Skrevet 16. april 2008 #10 Skrevet 16. april 2008 Skal med ei venninne, så blir stille og rolig tur pga magen min Hørt så mye bra om Paris, så vet det blir en deilig tur, men kjedelig å komme hjem igjen og føle man ikke har fått med seg noe annet enn shopping Selv om jeg sikkert fint kunne brukt 3 dager til det
Blomst75- 24.07.05 + Skrevet 16. april 2008 #11 Skrevet 16. april 2008 Jeg var ca i uke 24 da jeg var der.. jeg var redd jeg ikke skulle orke all gåingen, men det gikk overraskende bra faktisk! Som sagt, kose dere! Nyt dagene, shoppingen, sett dere ned ta en pust i bakken, drikk noe godt, spis noe bedre, se på alle de rare menneskene osv.. Min jobb-venninne og jeg satt oss på en cafe, der ble vi sittende ved siden av en eldre norsk dame som hadde kommet til Paris da hun var ung, og aldri dro hjem igjen ) Artig å møte folk og høre tilfeldige historier som den!
Gjest Skrevet 16. april 2008 #12 Skrevet 16. april 2008 fransklærern min som har bodd der sa at man må reise opp i toppen av en høy bygning (jeg har glemt navnet, men lurer på om det kan være noe med parnasse e.l.) på kvelden for å se på eifel tårnet. ellers så har jeg lest mye bra om loppemarkeder der. om du liker slikt.
Gjest Skrevet 16. april 2008 #13 Skrevet 16. april 2008 Gåingen håper jeg skal gå bra Bare pakke med noen gode gåsko, selv om det er mer fristende å bruke alle de fine nye vår-espadrillosene (skrivefeil?) jeg har kjøpt:D Hehe, masse gode råd jeg får fra dere.. tusen takk!
Gjest Skrevet 16. april 2008 #15 Skrevet 16. april 2008 Tenkt på det, men hvor ligger disney land i forhold til Paris, lang tid å reise? Og man burde vel kanskje bruke mer tid der enn en dag? Pluss, er det så mye å gjøre for to 20 år gamle jenter hvor en er på tjukka:P?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå