frøet76 Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Hei alle sammen! Som alle untatt jeg visste i dag,så inneholder gjerne matretten Pasta Carbonara et rått egg. Har jeg gjort noe skikkelig dumt ved å spise det i dag. Ble litt kvalm etterpå, men det kan ha andre årsaker. Og en ting til: For å komme inn på fly blir en gjerne kroppsvisitert og må gjennom en sjekk. Er det noen stråler eller noe som kan være farlig for fosteret???
Hikken Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Men du varmer da opp sausen...? Da er det ikke rått lenger..
Susie & Desembergullet Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Hei sugarcane! Dersom du spiser Pasta Carbonara på autentisk måte, på en autentisk italiensk restaurant, så er egget rått. Da kan til og med egget sitte på toppen av spaghettien og resten av sausen, helt ukokt/uoppvarmet. Men oftest blandes alt sammen, og da blir jo egget oppvarmet også. Tror ikke du trenger bekymre deg. Vil selv gjerne vite om sikkerhetskontroll på flyplass, skal ut å reise til helgen...
M*A*S*H* Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Jeg tør ikke svare for alle flyplasser, men der jeg har vært (mesteparten av Europa) har det kun vært metalldetektorer. (den bua man går gjennom). Den er helt ufarlig for gravide! Samme med den "pinnen" de søker rett på kroppen din med hvis den bua varsler rødt, den er også helt ufarlig. Men ikke stikk magen inn i den boksen der du sender håndbagasjen din - hihi - der er det røntgenstråler. Kroppsvisitasjon skal man ha rett på at helsepersonell utfører så vidt jeg vet, så skulle dere være såååå uheldige ville jeg sagt "ja - men kun hvis en lege/jordmor gjør det". Har aldri hørt om at dette har vært et problem, altså - ingen jeg kjenner har noensinne måttet visiteres. Jeg fløy mye i forbindelse med jobben, flere ganger i uka. :-) Også må dere sjekke sjøl at flyselskapet deres ikke forbyr dere å fly mht graviditeten. Det er litt ulike grenser for hvor mange uker på vei man kan være før de sier nei.
M*A*S*H* Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Retter meg selv - kroppsvisitasjon er selvsagt ok av personellet på flyplassen, det jeg mente var selvsagt HULROMundersøkelse, altså når de skal sjekke oppi her og der - da kan man kreve helsepersonell.
Netten:) Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Hei! Maten har jeg ikke peiling på he he, men jeg vet 100% sikkert at det IKKE er farlig for deg å gå gjennom metalldetektor portalen på flyplassen. Den har på ingen måte noen form for stråler eller scanning av deg. Dan måler kun verdien av matall du har på kroppen, har du mer enn det som er grensen vil den pipe. Som regel gjelder dette for sore beltespenner og sko. Sko fordi det er metallskinner i sålene for å støtte dem opp. Heller ikke er hånddetektoren farlig for deg om det skulle bli utført en ekstrakontroll på deg. Denne virker på samme måte som portalen, men er mer ømfintlig fordi den holdes nærmere kroppen di, og vil derfor pipe på for eksempel knapper i jeans. jeg vet dette med sikkerhet da jeg selv jobber som kontrollør på Oslo Lufthavn Gardermoen. Ha en flott reise:) jeg er gravid selv, og skal på venninnetur i juni............Klem
frøet76 Skrevet 16. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. april 2008 Takk for alle svar. Nå ble jeg ganske mye roligere:) (Ut og fly på fredag.)
Gjest Skrevet 17. april 2008 #8 Skrevet 17. april 2008 he he. av overskriften hørtes det ut som du lurte på om det var vanskelig å få pasta carbonara gjennom sikkerhetskontrollen på flyplassen. måtte le litt jeg:-)))
halloween-termin :) Skrevet 17. april 2008 #9 Skrevet 17. april 2008 Det trodde jeg at det gjaldt også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå