winneboo Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Jenta mi har fått øyekatarr å må ta øyedråper noen dager. Problemet er at hun nekter. Jeg har prøvd ALT. Problemet er jo også det at jeg har ikke nok armer til å holde henne fast, samtidig som jeg holder øyet oppe, samtidig som jeg skal dryppe. What to do??? Kan jo legge til at jeg selv ligger rett ut med feber å hele pakka så har ikke så mye energi selv om dagene
Gjest irismor Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Kanskje litt dårlig gjort. Men vent til hun sovner, men da må du være rask så hun ikke våkner og kampen er igang igjen. Lykke til.
winneboo Skrevet 16. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2008 Kunne kanskje funket, men skal taes 4 ganger om dagen de 2 første dagene. Men det har jeg ikke fått til da
Gjest irismor Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Legg henne over fanget ditt. Ta ditt ene ben og legg over henne (skrustikketak, pass på å få armene nedover). Ha øyedråpene en hånden, legg den andre armen rundt hodet og hånden mot øyet for å åpne øyelokket. Litt av en kamp men det funker. Og fortell henne etterpå at du ikke er sint på henne. Men at det er for medisinene.
winneboo Skrevet 16. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. april 2008 Funker ikke her desverre Får det ikke til. HUn skulle tatt medisinen 4 ganger idag men har ikke fått til en eneste en gang, å øynene blir bare mer og mer hovne. Vurderer å reise på legevakta å spørre om de kan hjelpe meg. Får det ikke til.
Dotten Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Spørr om hun vil hjelpe deg, ev. gjøre det selv. Uansett om hun blunker når dråpen kommer, vil alltid noe renne nedi.... Ev, kan du late som om du gjør det først, og så er det hennes tur....! Lag en historie rundt det om hvorfor hun må ta medisin... F.eks. slik at Karius og Baktus ikke skal bygge hus i øyene hennes også..... Eller Øyetrollet. He, he. Et eller annet, men ikke så skummelt at hun blir redd! Eneste måten her er enoooorm overtalelse og at hun får gjøre det selv. Men ikke øyedråper da... kun medisin i munnen. Øyedråpene gikk faktisk greit. Hun er også 2,5 år!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå