Gå til innhold

Vedr. hvordan man fordeler oppgaver, og behandler sin partner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste tråden om mannen som var treg med å få ting gjort, og der hun var hemmet av brukket fot... osv.

Her i phantomhulen har undertegnede styrt hjemmet etter egne premisser i flere år, siden det er jeg som har vært hjemme med små barn, mens mannen har jobbet mye. Da har jeg laget mine egne rutiner og egen rytme, som har passet meg. Ikke bestandig at mannen har syntes de samme tingene har vært like viktige, og han har vel til tider vært litt "bortskjemt" med hva kona ordner for ham, og fritatt for å delta på hjemlige syssler...men det har vært helt naturlig for oss.

Nå er jeg gravid med tvillinger, og plaget av hyperemisis, samt fått beskjed om å ta livet piano for å holde de to små i magen lengst mulig...

Dermed har mannen vært hjemme med yngste mann i 2 mnd til vi fikk dagmamma...og etter å ha vært ansvarlig for fire barna alene, har han skjønt at flere av de timgene jeg har bedt om tidligere faktisk har en hensikt... Han har fått de eldste til å hjelpe mer til, laget nytt system for vasking av tøy, ordnet med vaskehjelp, endret matvareinnkjøpene fra impulskjøp, til planlagte handlerunder, handlet tøy til alle mann alle da de presterte å vokse ut av tøyet sitt samtidig osv osv.

Jeg nyter å se at han mestrer oppgavene flott. Og han er fornøyd fordi han får regjere etter eget hode, og det fungerer...

Nå er han tilbake i full jobb. Fremdeles har vi fire barn å ivareta, hus og hage som skal stelles, hund som skal trimmes og mates...men vi får det til i felleskap, tross graviditet og plager...Og det beste av alt! Vi liker hvernadre fremdeles kjempegodt selv med utfordringer og en hektisk hverdag...

Jeg tror det er riktig at begge parter skal ta ansvar, få gjøre ting på sitt vis...og ikke minst kommunisere med hverandre om hva som er viktig for den enkelte, og jobbe ut fra det. Respekt og engasjement er nøkkelen tror jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig:)

Skrevet

Halleluja ; )

Skrevet

Skriver under på den ja;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...