Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det nioen som har det og hva sa dere til legen? og hva hadde han/hun som annbefalling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg hadde det etter å ha født første mann...sa det som det var til legen at eg trudde eg hadde hemorider...Ho undersøkte endetarmen bak, og konstanterte det....fekk då resept på sheriproct stikkpiller som eg brukte ein periode...har ikkje hatt det siden....

Skrevet

syns det er litt flaut å si det til legen e.. så har ikke sagt noe men har vært plaget med det siden begynelsen av svangerskapet.. er d farlig å holde d skjult? kan d gå over av seg selv?

Skrevet

Det finnes jo reseptfrie produkter som vistnok skal være meget bra. jeg har (bank i bordet) ikke hatt behov for det selv.

Spiser du fiberrik kost og drikker godt med vann? Også et stort glass før du inntar fast føde om dagen er lurt. En kiwi etter vannet og SÅ frokost.

Skrevet

Både sheriproct og alcos anal er reseptfrie... :) Man trenger vel egentlig ikke kontakte lege hvis man blir kvitt problemet selv!? :)

God bedring! :)

Skrevet

et par ganger etter toalett har jeg fått blod på papiret, lurer på om jeg og har hemoroider da. Jeg har ikke kjent noe utenpå, men det ligger vel inni da? Hjelper det reseptfrie også når man har inni tarmen? går det an å kjenne etter selv..? Huff. Virker litt ekkelt! Har heller IKKE lyst å la en lege grave inni rompa mi..!

Skrevet

Det er vel det som er starten på innvendige hemorider. Kan hende du klarer å "ta dem" med å fokusere litt på kostholdet.

Skrevet

Jeg leste litt om det i en svangerskapsbok jeg har. Der sto det at det finnes reseptfrie produkter på apoteket som er spertelindrene, ellers kunne man prøve en ispose...! ut fra det som sto der høres det jo ikke ut som det er så farlig å gå med, hvis ikke plagene blir for store.

Skrevet

Har hatt det alle tre graviditeter, også denne gangen.

Har brukt Scheriproct salve (Alcos anal har en forferdelig vond innføringsdel), noe som har fungert bra.

I tillegg har jeg begynt å spise müsli (1 kiwi, 1/2 banan med sukkerfri kornblanding som jeg heller Cultura med pæresmak over) til kveldsmat. Dette hjalp på å gjøre magen mindre treg og dermed ble det mindre problemer med hemorroidene.

Har ikke vært hos lege.

Skrevet

har hørt at kulde gjør hemoridene verre.. har hatt d selv men kontaktet ikke lege. prøvde alcos anal salven først men den hjalp ikke meg så prøvde alcos anal stikkpiller å da forsvant d etter tre stk! alcos anal er reseptfritt:)

Skrevet

Scheriproct-salve er også reseptfritt, mens stikkpillene, derimot er på resept.

Skrevet

Jordmor mente det ikke var noen vits å gjøre noe med de før fødselen, pga nedpress/trykk i underlivet i graviditeten. Men hun anbefalte akupunktur etter fødselen.

Skrevet

Jeg kjøpte alcos anal salve+ stikkpiller på apoteket og det lindret straks kløen og sviing jeg hadde iallefall så da er det ikke lenger like plagsomt med hemorider. Drikker masse vann og spiser fiber men det hjelper desverre ikke problemet her hos meg. Cvitamin får fart på magen til tider men ellers har jeg innfunnet meg med at hemoridene er der til en stund etter fødsel

Spurte legen sist jeg var der om behandling osv, og hun sa da at alcos anal var et bra (og helt trygt for gravide) alternativ og at hemoridene kunne bli litt verre akkurat rett etter fødsel for så å vanligvis forsvinne så snart presset osv var borte der nede. Krysser fingre for at hun har rett i dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...