Bøllefrøet mitt og meg <3 Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Akkurat kommet hjem fra legen. Å han var så forståelsesfull ang at jeg hadde mistet før at han sendte henvisning for å få tidlig UL. Var så bekymret for at jeg ikke skulle få det Hadde en merkelig opplevelse der jeg satt på legekontoret. Fikk plutselig panikk for at jeg innbilte meg at jeg var gravid, men fikk bekreftelse på det da. Heldigvis. Ellers var alt av prøver kjempe bra og jeg er faktisk friskere enn å veldig lenge. Kvalmen er ikke så ille, og føler meg rett og slett på topp!!! Juuuuhuuuu
Gjest Mammamoms Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Så flott å høre!!! Fint å bli tatt på alvor, og bli møtt med forstålse. Kan du fortelle meg litt mer hva den første legetimen går ut på? Er det bare blodprøve, urinprøve og prat? Eller er det GU også da?
Bøllefrøet mitt og meg <3 Skrevet 16. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2008 Hei Tok masse blodprøver, urinprøve, målte blodtrykk, lyttet på hjerte. Også fylte vi ut helsekort for gravide. Spurte om røyking, drikking, sykdommer (deg og familie). Hadde en prat om det jeg har vært igjennom før og fikk som sagt UL. Jeg slapp GU fordi jeg hadde en i mars så da mente han at det ikke var nødvendig. Men hører det er flere som sier at det er slutt på GU første gang man er på kontroll, men det skal jeg ikke si for sikkert om stemmer Langt på vei du da?
Gjest Mammamoms Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Jeg er 7+0 idag, og har første legetime onsdag om en uke. Gleder meg egentlig til den timen, for liksom å få bekreftet graviditeten. Etter den timen planelegger vi også å fortelle den store nyheten til familiene våre. Hvor langt er du på vei da? Jeg har termin 5.desember.
Bøllefrøet mitt og meg <3 Skrevet 16. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. april 2008 Jeg er 5+2 og har termin 17 desember sa legen idag Vi har allerede fortalt det vi til nærmeste familie. Syntes det var greit for skulle det skjer noe så er det di som stiller opp også
Gjest Mammamoms Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Jeg skjønner godt den tanken om at det er greit å si det til familie tidlig, for de vil også stille opp. Jeg orker ikke vente til uke 12, men vil gjerne ha unnagjort legetimen før jeg sier noe. Jeg er egentlig i ganske fin form, så jeg har ikke trengt å si det til noen ennå. Men noen dager har jeg vært forferdelig trøtt på jobben, og da kunne det nok ha vært greit at noen visste det.
Bøllefrøet mitt og meg <3 Skrevet 16. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. april 2008 Det skjønner jeg veldig godt Deilig at du er i sp fin form da Ingenting som er bedre enn det Jeg er også sinnsykt trøtt om dagen særlig når kl begynner å nærme seg 15. Sover 10-11 timer hver natt nå. Merkelige greier Jeg måtte si det på jobb for jeg løp ganske mange ganger på do i løpet av en dag men heldigvis blitt bedre nå
Gjest Mammamoms Skrevet 16. april 2008 #8 Skrevet 16. april 2008 Som mange her inne sier, så vet man jo ikke helt når symptomene kommer og går, så det er bare og nyte det når det er bra. Noen dager har jeg en matlyst så dårlig, at det er helt forferdelig. Må prøve å gå i meg noe ganske fort på morgenene, hvis ikke blir jeg litt uvel. På jobben må jeg også ha noe tilgjengelig å putte i meg, hvis ikke blir jeg dårlig. Jeg jobber 50% på kontor, og jobber halve dager hver dag. Men føler virkelig at det er nok for tiden. Er passe sliten når jeg drar hjem for dagen. Vil jo gjerne ha litt energi til overs her hjemme også.
Bøllefrøet mitt og meg <3 Skrevet 16. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. april 2008 Ja det skjønner jeg godt.. Tenkte jeg skal skulle begynne å pusle med planting i hagen men er jo så trøtt når jeg kommer hjem at det bare blir å slenge seg i sofaen med boka isteden. Jeg jobber som ekstrahjelp så jeg må bare prøve å jobbe mest mulig fremover så jeg får mest mulig utbetalt når babyen kommer. Håper helsa holder seg bra så jeg får jobbet mest mulig da
opsi fødeklar Skrevet 16. april 2008 #10 Skrevet 16. april 2008 Jeg har også vært hos legen i dag. 7+2. Han sendte også henvisning direkte til ul. Gleder meg------ Får bare håpe den henvisninga ikke tar uker og dager på veien. Min lege tar ikke gu. Han synes ikke noe om å rote unødvendig oppe i der når det er så skjørt i starten av et svangerskap. Jeg har selv mista etter GU, men vet jo ikke om det var rent tilfeldig da.
Bøllefrøet mitt og meg <3 Skrevet 16. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 16. april 2008 Krysser fingrene for at vi kommer inn fort begge to jeg
Ellebettemor Skrevet 16. april 2008 #12 Skrevet 16. april 2008 Det er så hyggelig å lese positive innlegg. Synes det er litt for mye bekymringer og plager som preger debattene her (Må kunne lufte det og, men håper flere deler med seg av de gode opplevelsene).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå