Gå til innhold

Spører dere matpakke til flyreiser (rutefly)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal fly 5 timer i morgen med sas rutefly til Gran Canaria. De selger mat på flyet men, min erfaring er at den er dårlig og lite barnevennlig. Lurte på å smøre med mat, er det lov? Vet det ikke er lov med drikke, men kan man ta med frukt, kjeks ol Smøre brødskiver. Hva gjør dere? en på 10 mnd og ei på 3 år og 2 voksne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener selvsagt Smører dere matpakke....

Skrevet

Har ikke matpakke med, men mulig jeg hadde tatt med noe helt enkelt til de eldste. Kjeks eller boller eller noe.. ikke så sunt kanske, men jeg hater nistemat selv, så jeg ville ikke gitt barna mine timesgamle brødskiver i plast :)

Skrevet

Er det ikke lov med drikke på flyet?

Jeg hadde smurt med matpakke ja, ihvertfall til barna. Hvis det er regler for medbragt mat så kommer du deg kanskje unna det siden du har mat til barna og dere kjøper mat.... men jeg har egentlig ikke peiling på de noen ganger litt sære regler på fly.

Skrevet

Boller og kjeks er vel ikke det lureste med tanke på sukker rusen inne i et fly hehe

Skrevet

Vi tar alltid med oss niste når vi flyr - eller dvs. når vi tar mer enn ett fly. Vi kjøper gode ting som alle liker, og koser oss med det mens vi venter:-D

Flyplassmat er ofte kjip og alltid dyr.

Skrevet

Er det lov å drikke å spise medbragdt da???

Har kjørt fly mange ganger. Både charter og rute fly. Å alle gangene har det ikke vært lov å nyte medbragdt av mat og drikke.

Skrevet

Jeg fløy med mini på 8mnd nå og hadde med brødskiver og leverpostei, middagsglass og hipp fruktbokser. hadde også med vann på tåteflasker og mme pulver. Fikk ha med vann på tåteflaske gjennom sikkerhetskontrollen, men måtte smake på det. Du kan fint ta med både mat og drikke, men drikken må gjerne kjøpes på innsiden, altså etter du er gått gjennom sikkerhetskontrollen . MEN mat og drikke til baby får man ha med seg! tips - mme pulver og havregryn - kjempe fint å måle opp i urinprøveglass man kjøper på apoteket - lite og praktisk å få med seg rundt på tur:)

Skrevet

Drikke kan man kjøpe etter sikkerhetskontrollen og ta med ombord. Vi kjøper alltid mat ombord, har evt med litt småsnacks, trodde de fleste fly hadde forbud mot medbragt mat ombord, med unntak av babymat selvsagt.

Skrevet

Søkte litt nå, tror det er Sterling, og de flyvningene Norwegian har hos Sterling forbudet gjelder på. Ellers er det fritt frem tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...