Gå til innhold

Forstørret nyrebekken. Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er egentlig mest på BiM men må spørre dere som har fått barn og som kanskje har vært borti dette. Jeg er 40 år og venter nr 5 - som viste seg å være en gutt. Jordmor fant ikke noe feil på UL bortset fra et noe forstørret nyrebekken som ble målt til mellom 6 og 8 mm (flere målinger under UL).Vi skal tilbake for ny sjekk i uke 28. Vi tenkte ikke så mye over det , men da vi kom hjem leste jeg på nettet at dette kan være en markør for Downs s. Samtidig har jeg inntrykk av at det er mange som får høre dette på ordinær UL og at det er ganske vanlig... Mange som har fått barn som fikk vit dette under UL og som har fått barn uten Downs? Greier ikke tenke på noe annet nå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med nr to ble det påvist noe forstørret nyrebekken på babyen på ordinær ul. Ble tatt ekstra sjekk 4uker etterpå, og da var alt normalt.

Trøst deg med at det mest sannsynlig ikke er noe galt:-) Greitt å bli fulgt med ekstra i slike tilfeller da, så blir det ihvertfall oppdaget tidlig hvis det er noe unormalt. At det kan være en markør for downs syndrom har jeg ikke hørt før. Vet det er vanskelig, men prøv å tenk at babyen din er frisk, ihvertfall til det motsatte er bevist. Lykke til:-)

Skrevet

Takk for oppmuntringen. Vurderer seriøst fostervannsprøve nå selv om jeg ikke hadde tenkt å ta det. Bare for å få vite. Orker ikke gå og gruble i 20 uker til....Hvis det ikke er Downs kan jeg slappe av og hvis det er det så vet vi det i allefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...