Gå til innhold

Språk, 21 mnd gammel gutt

Anbefalte innlegg

Gjest neinåaltså
Skrevet

Har en liten tass her på 21 mnd som prater svært lite. Har en god del ord, men de har stort sett en personlig vri og han setter ikke sammen ord i det hele tatt. Er det helt innenfor normalen? Han har slitt med ørene så grunnen til at jeg er litt bekymret er at jeg ikke vet om han hører bra?.. Har en datter på 5 år som pratet ganske masse på samme alder, og satt sammen "setninger" typen "sitte der, mamma se" osv. Andre med barn på 20-22 mnd som vil danne sammenlikningsgrunnlag..?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har flere venninner som har unger på den alderen (har det selv også) og de varierer fra å nesten ikke kunne si ett forståelig ord til å skravle som noen gærninger, så i den alderen tror jeg "normalt" er et ganske vidt begrep :)

Skrevet

Tror ikke det er unormalt at han snakker lite. Eldstejenta mi snakket lite på den alderen mens yngste prater som en foss. hun er 22 mnd. Setter sammen setninger med 6-7 ord nå, og synger hele dagene, kan t.o.m teksten til hele "Blåmann" på rams! Så det er veldig individuelt. Eldste hadde bare noen få ord på samme alder, men hun løsna da hun var like over 2 år...

Skrevet

Min er 22 mnd. Han babler mye, men det meste er uforståelig. Kommer noen tydelige ord innimellom, men da bare enkeltord. Eneste jeg har hørt han har satt sammen, er "Hei pus" når han ser katten... Men det kommer vel, regner med at han plutselig en dag prater som en foss.. de sier han har bra språk i barnehagen så da slår jeg meg til ro med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...