Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 jeg og bf er ikke på talefot lengre.. han vil ikke ha noe med barnet å gjør og det godtar jeg.. det jeg er redd for er at han om noen år plutselig finner ut at nå vil han steppe inn.. er det mulig at jeg å han kan skrive en kontrakt eller finnes det en ordning der han kan fraskrive seg det? jeg bryr meg ikke om det ender med at jeg ikke får barnebidrag eller at det må stå far ukjent på fødsels attesten.. har termin om en uke og håper på å få gang på dette før småen har kommet til verden..
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Ville ringt nav og snakket med dem om det.. Er vel mulig å få det til..
Kosel Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Legg denne ut på aleneforeldredeb. Er sjeldent lurt å nekte bf kontakt - da dette kan virke mot deg seinere i en evt rettsak... Tror nok heller ikke du kan ta forbehold mot at han skal ta kontakt seinere. Du kan skrive fa4r ukjent, men han kan kreve dna-test. syntes ikke det er riktig ovenfor barnet å ikke skrive opp navnet på far om en vet dette... de trenger ikke ha kontakt, men føler det har med barnets arv og opphav å gjøre... om gud forby barnet skulle bli sykt eller lignende og trenger feks. et organ og mor ikke er en match så kan far søkes opp og kanskje hvertfall gjøre noe rett...
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 er helt enig med deg i det.. synes det er viktig for et barn å vite hvor han kommer fra for å si det slik..
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 tror dere nav har peiling på dette? vil ikke drite meg ut foran de med tanken på det er de som forsørger meg i permisjonstiden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå