Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Hei Gutten vår på ca 15 mnd begynner snart i barnehage og så lurer jeg på hva vi engentlig trenger av utstyr... Tykk eller tynn utedress? Hva slags sko? Gummistøvler? Cherrox? Førstegangsmor!
Gjest Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Regntøy, gummistøvler, tøffler/innesko, parkdress (holder sikkert med en som ikke er foret nå, kan heller ha et ekstra lag med ull under på kjølige dager). Er litt i tvil når det gjelder sko akkurat nå selv... vår går fremdeles i vintersko. Har kjøpt joggesko, men synes liksom det er litt tidlig...
Mamma til to tette Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Vi har nettopp startet, kjøpte vårdressen til reflex og er så langt veldig fornøyd med den. Hadde ulldress fra nøstebarn som vi har hatt under på kalde dager. Må ellers ha innesko, ullklær og merkelapper til å merke alt. Hmm det var visst alt jeg kom på, vår barnehage har det meste så er egentlig kun klær det står på.
ruffen Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Vi har støvler og regntøy liggende i barnehagen. Bruker fremdeles vintersko, men skal kjøpe noe cherrox-lignende snart. (Det regner mye her, og er temmelig gjørmete.) Vi bruker vinterdress ennå, men har vårdressen til Reflex. Veldig fin. (Kjøp den littegrann stor, så passer den neste år også. ))
Gjest Skrevet 21. april 2008 #5 Skrevet 21. april 2008 Sønnen min begynt i barnehagen for 1,5mnd sia..Stor koser seg ja..Jeg kjøpte : 1 cherox,1 støvelpar,2 jakker,3 dresser,kjekt hvis mann kan tas av foret.Nå er det for varmt med for.. 2 tøfler, I tilegg så har han alltid en stor bag med klær i barnehagen..(minst 4-5 gensere,boxer shorts,strømpebukser,t.shorte(han bruker ikke body lenger nå,ellers kan mann ha body,4-5 bukser, Jeg ska kjøpe regne klær tilhan nå.Han blir 2 år i juni,men har lenge brukt str 3år i uteklær..Matboks å må du ha, hvis dere ikk har smøre måltid.. Luer,votter osv,og en pakke bleier har jeg alltid der..Kommer ikke på noe mer i farta.. Lykke til i barnehagen....
druzillagirl Skrevet 21. april 2008 #6 Skrevet 21. april 2008 Jobber selv i barnehage, og det han trenger er: Ett komplett ekstra skift som ligger i barnehagen Vår/høstdress eller overtrekksbukse og jakke Ull eller fleece dress/genser og bukse til kalde dager Ullsokker Regntøy Støvler Innesko (anbefaler sandaler fremfor tøffler, da tøffler blir for varmt inne og de svetter og blir klamme på bena) Joggesko e.l. nå fremover evt litt tykkere vår/høstsko...... Tynn og en litt tykkere lue til kaldere dager. Jeg personlig liker ikke cherox. Barna blir klamme og våte på bena nedi dem. Puster ikke, er varme og veldig tette. Det jeg kommer på her og nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå