Gå til innhold

Når skifter jeg uke nå da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir litt rotete dette, vet ikke om det er forståelig:

Etter menstermin (siste mens 26/11-07) er jeg 20+2 idag. Da er termin 3.sept i følge Babyverden. Skifter da uke mandager.

UL-termin (som man vel skal gå ut i fra) ble satt til 4.sept. Da vil jeg tro jeg er 20+1 i dag. Skifter da uke tirsdager.

Bim sier jeg er 20+2 med termin 4.sept. Ligger altså en dag etter babyverden.

MEN - på UL-skjema står det termin 4.sept, men at jeg på UL-dagen var 19+0.(dette var en torsdag) Det vil jo si at jeg skifter uke torsdager, men i følge Babyverden og Bim ville da termin vært 7.eller 8.sept.

Dette kan forklares med at jordmor først skrev feil termin på skjema, nemlig 8.sept. Rettet dette til 4.sept. Kan det rett og slett være at hun glemte å rette antall uker/dager da?

Ikke at 3 dager betyr noe særlig, men er greit å vite når jeg skifter uke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ta utgangspunkt i ultralydterminen, 4. september.

Når du skifter uke kommer an på om du regner etter verdens helseorganisasjons fastsettelse av lengden på svangerskap, eller etter det man i norge mener er et svangeskap. WHO sier 280 dager, mens nyere forskning sier 282/283, derfor blir det tre dager forskjell. Legen og jordmor hos meg sier 282, og jeg bytter da uke på en ukedag to dager før termin. Det samme gjør jeg her inne på BIM.

Jeg har termin på en søndag, og bytter uke på fredager. Når jeg er 40+0 (og i følge WHO da skulle hatt termin) er det fredag, men termin er ikke før på søndag, og da er jeg 40+2 :o)

Skrevet

Takk! :)

da holder jeg meg til tirsdagen. Termindagen er nemlig en torsdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...