(0_o) Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 tenkte å lage dåpskaken til mini selv. Hadde aldri laget verken bløt- eller marsipankake før, men jeg prøvde meg i går og jeg fikk til! *stolt* ikke en eneste rynke, og det smakte kjempegodt!) Nok skryting, hehe, det jeg lurte på var hvordan man får marsipanen hvit, og ikke brungrå....? Kakene på konditortet er jo ganske hvite, mener jeg....? Har stått i kjøleskapet siden i går, og siden jeg kjevla ut lokket med litt hvetemel var den ikke "svett" og klissete en gang ;o) Så, noen som vet om hvit marsipan eller hvordan jeg evt får den hvit?
Gjest Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Brungrå marsipan.......? Er du sikker på du ikke har kjøpt kransekakedeig? Hehe.... marsipanen jeg kjøper på rema er i allefall hvit. Og jeg bruker melis og ikke hvetemel når jeg kjevler ut, bare et tips
(0_o) Skrevet 16. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2008 hehe, det var odense marsipan, ja ) vet at pals har en hvit marsipan, men hvor får jeg kjøpt det hen, mon tro?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå