puffyandmarcus Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 jeg og bf er ikke på talefot lengre.. han vil ikke ha noe med barnet å gjør og det godtar jeg.. det jeg er redd for er at han om noen år plutselig finner ut at nå vil han steppe inn.. er det mulig at jeg å han kan skrive en kontrakt eller finnes det en ordning der han kan fraskrive seg det? jeg bryr meg ikke om det ender med at jeg ikke får barnebidrag eller at det må stå far ukjent på fødsels attesten.. har termin om en uke og håper på å få gang på dette før småen har kommet til verden..
*Super*Mamman* Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Da må han fraskrive seg farskapet da...Snakk med familievernkontoret, de vet hvordan du kan gå frem... Pappan til min førstefødte har heller ikke noe kontakt med gutten sin, men nekter å skrive under på disse papirene.. Så om han dukker opp senere, kan jeg ikk nekte ham samvær.. .Synes ikke det er noe særlig, da han både er alkoholisert, narkoman, psykiatrisk syk osv... Mulig jeg går rettens vei om noen år...
puffyandmarcus Skrevet 16. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2008 off.. kjip situasjon:S men mitt tilfelle er heldigvis ikke så gale.. og det med at han er sammen med en 16åring som jeg fant ut i går toppet det hele!! hvis min sønn skal tas vare på av en snottunge vil jeg heller skyte meg selv!!
lille er født:) Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Hvis han ikke blir ført opp som far kan han vel ikke komme å kreve noe senere?
puffyandmarcus Skrevet 16. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. april 2008 jo han kan komme å si han er far og kreve dnaprøve osv mente jeg på.. off for et styr det hele:S skal jeg ta kontakt med familievernkontoret altså? hva skal jeg si?:S
lillegutt-kommer3juni:-) Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Du og meg er visst i samme situasjon! Skriv gjerne mail til meg:-)
puffyandmarcus Skrevet 17. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. april 2008 klarer ikke å sende mail til deg.. hotmailen min er plusscelsius.. send en mail der så kan vi veksle noen ideer, tanker og kunnskap:D
Gjest Skrevet 17. april 2008 #8 Skrevet 17. april 2008 På det grunnlaget du oppgir her kan du ikke nekte han samvær, dersom han ønsker det. Selv uten foreldreansvar har han samværsRETT. Dersom han er uegnet til å ivareta barnet under samvær, kan du imidlertid fremme sak for tingretten. Men altså ikke bare fordi dere ikke er på talefot og han er sammen med en 16-åring...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå