Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Blir 2 år i Mai og er en MEGET bestemt ung frøken! Setter grenser og hun må sitte på stolen i barnehagen hvis hun gjør noe "galt" Hjemme må hun sitte utenfor badromsdøra. Hun viser tegn til anger og skjønner at det hun har gjort er galt. Sier unnskyld og vi koser. Kjefter minst mulig og prøver å prate rolig til henne om at det er au sv... sa selv i går når pappan spurte hva hun hadde gjort i barnehagen i går... Dro seg selv i håret og sa Ella au au... Så hun skjønner! de sier i barnehagen at det er pga språket at hun ikke får uttykt seg godt nok. Er bare eldre barn i barnehagen,så hun vil gjøre det de andre barna gjør og sier,men får ikke helt til og da blir hun sint. Sier det vil bedre seg når hun kommer tilbake til høsten,så får håpe det! Blir så fortvila jeg... slo et annet barn uten grunn og kasta matboksen til et annet barn i gulvet... Det var den maten! Blir nesten redd de tror at vi gjør noe galt hjemme... blir helt nervøs. Føler selv at jeg ikke kan gjøre noe annerledes enn å være konsekvent,sette grenser og forklare at dette ikke er akseptert... Men er vel en periode får vi håpe Flere med erfaringer? Er VELDIG flinke til å rose henne når hun er flink og det er hun som regel,men får noen skikkelige raptusser!!!
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Dytter to innlegg som handler om noe av det samme, kanskje det er noe der du kan bruke: 1)Snufs, nå føler jeg meg skikkelig mislikt... 2)Gutt 2+, dytter og slår i bhg. Det går nok bra, bare hold ut!
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Slapp helt av! Dette skjer i alle barnehager - og det er nok ikke bare ditt barn som slår. Min gutt har vært på begge sider. Han har perioder hvor jeg tror han har vært besatt,og det har vært perioder hvor noen andre rett og slett har banket ham. Fælt når det står på, men de vokser det av seg når språket kommer mer frem. Til da er det bare å fortsette med å prøve å forklare at slikt gjør man bare ikke.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 hei:) i bhg til barna mine var det en gutt som var helt rabiat, slo bet å ble rasende på andre barn,spes min sønn. det er noen år siden da, å de to er bestevenner nå var hans måte å få ut frustrasjon på når ordene ikke strakk til. var selvfølgelig ikke morro når det sto på, men det går seg til!! lykke til da!!
april08baby Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 Jeg har en venninne som har en jente på 2,5 år i barnehagen. Tidligere fikk hun samme beskjed fra barnhagen at jenta dyttet og slo. Nå har hun begynnt å prate mer og den siste beskjeden var at hun hadde sluttet helt med den aggresive oppførselen. Hun fungerer veldi godt sammen med de andre barna og har blitt veldi omsorgsfull. De i barnehagen sa til venninna mi at det var nok fordi hun nå klarer å uttrykke seg verbalt og dermed ikke blir så frustrert. Så du skal se dette er bare en periode for jenta di også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå