Gå til innhold

Vondt :-( Noen med råd og erfaringer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg vært hos legen og blitt aktiv sykemeldt :-( Han ville egentlig sykemelde helt, men det ønsket ikke jeg. Vil være på jobb så lenge som mulig. Er 24 uker nå, så er jo lenge å eventuelt sitte hjemme.

Har sinnsykt vondt i den ene rompeballen (et bestemt punkt) og det stråler ned mot kneet på baksiden. Har slitt med at det er vondt å gå, vondt å snu seg i seng, vondt å vri seg når jeg står, trapper er ut. Ja, igrunnen mye som er smertepreget her :-(

Trodde det var bekenløsning, men nå har jeg vært hos legen og han mente det ikke var bekkenløsning som var uttalt. Men at det klemmer på isjas nerven min (og når han sier det, så stemmer det jo at smerten kommer der hvor nerven ligger i rompa).

Fikk beskjed om at dette ikke kom til å bli noe bedre, heller værre og han var lite lysten på smertestillende.. Spurte om det kom til å hjelpe om jeg tok det med ro, og det var han også negativ til.

Så dette blir bra... Noen som har vært borti dette tidligere og har noen råd for dagliglivet?? Begynner å bli rimelig sliten i det benet som ikke er vondt, siden jeg legger all tyngde på det. Og er det egentlig noe som hjelper for dette, men legen min som ikke vet nok om det??

Håper det er noen med erfaring iallefall!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JAAAAAAA!!!!

har akkurat det samme som deg... jeg kjenner det mest på den ene siden...(høyre)

jeg har vært sykemeldt i 1,5 uker nå... skal på jobb igjen på mandag etter planen.... men jeg har blitt bedre av og slappe av hjemme...

trenger ikke stresse en dag for at d skal være vondt.... men å ikke stresse på jobb over tid, har hjulpet meg...

det er kjempe vondt... har gått til fysioterapaut..... det er det vondeste jeg har kjent.... men får vel fortsette...kanskje det hjelper etter hvert:)

Skrevet

Hei, jeg hadde akkurat det samme som deg i forrige svangerskap. Spesielt etter fødselen egentlig. Prøvde flere fysioterapeuter uten at det hjalp, men den tredje var tilfeldigvis manuell terapeut. Dvs fysioterapeut med tilleggsutdannelse i kiroprakorlignende teknikker. Etter en behandlig der var jeg nesten bra. Hadde da vært skikkelig dårlig i et halvt år. Han "brakk" noe på plass i bekkenet som var konstatert skjevt på røntgen på forhånd (Han rekvirerte røntgen). Denne teknikken kan ikke brukes mens du er gravid, men det hjelper også med hard massasje på rompa. Grunnen til at det er trykk på isjasnerven er sannsynligvis at musklene strammer seg pga smerter og dette kan løses opp med massasje. Men det må være hard (!) massasje og min erfaring er at de fleste fysioterapeuter er for forsiktige. Hvis det er en manuell terapeut i nærheten vil jeg anbefale deg å prøve det!

Lykke til:-)

Skrevet

min fysioterapaut var IKKE forsiktig med massasjen..hehe

det var fryktelig vondt... men har ikke merket store forbedringer... men har bare hatt en behandling til nå da... er nok lurt og vertfall prøve fysio...

mine smerter gikk bort rett etter fødselen sist... kjente ikke tendenser til det... (kom ikke lenger enn uke 22 i sist svangerskap da, men smertene forsvant helt etterpå)

Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Da får jeg se om det er en manuell terapeut i nærheten. Er det noe jeg må ha henvisning til eller kan jeg bare ta kontakt på egen hånd??

Skrevet

Manuellterapauter trenger du ikke rekvisisjon til for å få sån trygdeting, og de kan også sykemelde opp til 8 uker :)

Skrevet

Å.. har erfaring med det ja.. men har liksom ingen spesielt gode råd å gi deg... Høres veldig ut som Isjas ja.. du kan godt ha noen krykker til avlasting, slik at du ikkje overbelastar den andre foten. Har ikkje hatt isjas i graviditet, bare til "vanlig" men då har det jo gitt seg etter ei periode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...