Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Blir 2 år i Mai og er en MEGET bestemt ung frøken! Setter grenser og hun må sitte på stolen i barnehagen hvis hun gjør noe "galt" Hjemme må hun sitte utenfor badromsdøra. Hun viser tegn til anger og skjønner at det hun har gjort er galt. Sier unnskyld og vi koser. Kjefter minst mulig og prøver å prate rolig til henne om at det er au sv... sa selv i går når pappan spurte hva hun hadde gjort i barnehagen i går... Dro seg selv i håret og sa Ella au au... Så hun skjønner! de sier i barnehagen at det er pga språket at hun ikke får uttykt seg godt nok. Er bare eldre barn i barnehagen,så hun vil gjøre det de andre barna gjør og sier,men får ikke helt til og da blir hun sint. Sier det vil bedre seg når hun kommer tilbake til høsten,så får håpe det! Blir så fortvila jeg... slo et annet barn uten grunn og kasta matboksen til et annet barn i gulvet... Det var den maten! Blir nesten redd de tror at vi gjør noe galt hjemme... blir helt nervøs. Føler selv at jeg ikke kan gjøre noe annerledes enn å være konsekvent,sette grenser og forklare at dette ikke er akseptert... Men er vel en periode får vi håpe Flere med erfaringer? Er VELDIG flinke til å rose henne når hun er flink og det er hun som regel,men får noen skikkelige raptusser!!!
Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 16. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 16. april 2008 Dytter jeg...
Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 16. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. april 2008 Siste gang...
Vipsenmamma Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Hva gjør de ansatte i bhg.? Og hva gjør de andre barna når de blir slått eller lugget? Selv om dette er en periode er det ikke morsomt for de andre barna å blir slått eller få maten sin kastet på gulvet.
Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 16. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. april 2008 Det står i innlegget. Alle må sitte på stolen hvis de har gjort noe galt. Hun er ikke den eneste heldigvis... Ikke moro for de andre barna i det hele tatt. De trekker seg så klart unna hvis hun holder på sånn
cherry coke Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 Hadde samme problemet selv, og det var grusomt! Men vi fokuserte lite på det hjemme, og i barnehagen fikk den somm ble slått oppmerksomheten istedenfor henne. Plutselig en dag var det over. Jeg bestemte meg (følte jeg hadde prøvd alt da) å fokusere/prate lite om det. Når hun gjorde noe eller tok det opp, snakket vi om det. Ellers lot vi det være. Håper det går snart over=)
tarzanjenta Skrevet 16. april 2008 #8 Skrevet 16. april 2008 Heisann! Dette er ikke unormalt. Som de i barnehgen sier, det har sammenheng med språkutviklingen. Hun får ikke uttrykt alt hun vil ennå, da er enkleste måte å reagere uttagerende.Hun vokser det av seg. Men det er slitsomt når dedt står på. Det viktigste er at det reageres både i barnehagen og hjemme, at hun forstår at slik adferd ikke aksepteres. Dette gjør dere jo, viktig med konsekvente voksne og tydlige grenser. Man trenger ikke nødvendigvis kjefte og være streng, det holder lenge med bestemte voksne som tar tak i situasjonene som oppstår. De i barnehagen "snakker" neppe om dere, dette er helt normalt og det går over. Får bare krysse det man har og håpe det går over snart! Lykke til!
Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 16. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. april 2008 Takk Blir vel værre med tenåringer i hus:) Hehe
Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 16. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 16. april 2008 Takk for koselig svar
Gjest Skrevet 16. april 2008 #11 Skrevet 16. april 2008 Hun er nok veldig frustrert pga språket, og ting vil nok bli bedre til høsten. Barn blir jo frustrert hvis de ikke klarer å gjøre det de vil eller gjøre seg forstått og det er som regel gjennom slåing, klyping og biting frustrasjonen kommer ut. Sønnen min er straks 2 år og hadde en veldig kort periode med slåing (3 ganger på 1 uke). Jeg merket når jeg hentet han at det var pga språket. De ansatte tok seg ikke tid til å høre etter hva han prøvde å si. De bare avfeide han med engang, Det tok jeg opp med dem og siden har det ikke vært noen episoder med slåing fra hans side. Selvfølgelig er det ikke noe moro for de andre barna å bli slått, men det er ikke noe moro for barnet som blir frustrert eller mor som stadig får tilbakemelding HVER eneste dag om at barnet har gjort ditt og datt heller. Vet ikke helt hva jeg kan råde til annet enn å ta seg tid til å prøve å forstå hjemme, øyekontakt når dere prater med henne etter en hendelse. Er alle barna eldre enn henne ? Noen b.hager deler opp småbarnsavd. i grupper et par ganger i uka, hvor de elste får gjøre sone ting og de yngste sine. Det hjelper nok litt det også.
Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 16. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 16. april 2008 Takk for koselig svar Hun går i familiebarnehage. Hun er yngst. De andre blir 3 og 4 dette året. Fra høsten av skal de starte opp med barna fra 0 -3 år. Det er 9 barna så forholdene er små. 3 ansatte. Kjempe fornøyd med oppfølging og de som jobber der. Håper det bedrer seg snart. de sier også i barnehagen at hun har en meget sterk vilje og har en sterk personlighet. Synes det r godt hun er sterk og tar igjen i stede for å sitte i en krok å ta i mot. Men grensen går da hun gjør ting som ikke er er akseptabelt! Men er noe man må gjennom dette også skjønner jeg. Selvom det er frustrerende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå