Gå til innhold

Herder dere brystvortene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lurt litt på om dette skal gjøres? I tilfelle, hvordan herder man dem? Blir sikkert sårt når en baby skal suge mange ganger daglig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde samtale med jordmor om amming for 1 uke siden hu sa at det bare var tull å herde brystvortene gjorde mer vondt enn man hadde nytte av.

Skrevet

Nei , jeg gjør det ikke.... Går så fint uten atte:) Dessuten er det mega ubehagelig...

Skrevet

Hva betyr å herde brystvortene?På hvilken måte da?

Skrevet

Vet at noen "herder" brystvortene før fødsel ved å gni dem jevnlig med en frottéklut eller liknende. Har imidlertid hørt at det ikke er spesielt lurt - huden blir kanskje tykkere av det, men når den huden først sprekker så er det værre enn ellers fordi tykk hud har vanskeligere for å gro igjen...

Skrevet

Helt enig med jordmoren din; dette er bare tull!

Det vil ikke hjelpe noe som helst. Er bare ubehagelig.

Den brutale behandlingen mange gir brystvortene for å herde dem ligner ikke i det hele tatt på en baby som suger.

Kjøp gode amme-bh'er, en god puppesalve (f.eks Purelan), og les om ammestillinger, og hvordan du kan unngå feil sugeteknikk på babyen osv. Det er mye mer nyttig!

Skrevet

Tja, jeg mener nok at en viss form for herding kan være nyttig. Jeg hadde så sarte pupper før at jeg ikke kunne gå med vanlig, ufora BH uten å få gnagsår hvis ikke toppen satt superstramt. Da jeg skulle amme førstemann gikk det rett til helvete, selv med 12 dager på sykehuset og kyndig hjelp.

Denne gangen har jeg prøvd å herde dem litt. Dvs jeg bruker fingrene og ruller forsiktig, går ikke akkurat løs på dem med hampvott, men prøver å få dem til å tåle litt mer. Nå kan jeg faktisk bruke ufora BH, så noe godt må det gjøre.

Skrevet

nei, jeg herder dem ikke. Men etter to måneder med kjøttkakevorter med forrige baby, skal jeg begynne å smøre meg med purelan-salve med en gang ammingen starter...forebygge sårhet.

Skrevet

Jeg spurte jordmor om dette og hun sa at det var noe de gjorde i gamle dager, men at det ikke har noe å si. Dette fordi vi vet at det som teller er åssen babyen suger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...