Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Fikk hakeslepp når jeg hørte dette i dag...!!! Ei jeg kjenner sa til meg i dag at ungen hennes hadde vært såå flink for hun hadde ikke fått flytende parasett på 2 dager!!??jeg spurte om hun fikk det ofte og hun fikk det annen hverdag fordi ungen hadde feber!Jeg spurte om de hadde vært hos legen siden ungen hadde så ofte feber,da sa hun at det hadde de ikke.jeg spurte om ungen hadde mye i feber,jaa det var ganske mye men hun hadde ikke tatt tempen da!!??jeg sa at det kan jo hende ungen bare er varm...nei hun hadde feber!! Det kan umulig være bra å gi så små barn smertestillende såå mye??!! Jeg har stusset over det før,vet de har prøvd alt av smertestillende på ungen.Den er forresten akkurat fylt 1 år.. Jeg overeagerer vel ikke nå???
Gjest mphs Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Nei jeg syns ikke du overreagerer. Det er ikke bra for noen å bruke unødvendige medisiner.
mamma&urokråka Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å overtale henne til å ta med ungen sin til legen..
Loglady Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Hvordan er de ellers som foreldre? Å gi så mye medisin uten å konsultere lege, virker som en grov og i verste fall skadelig feilvurdering. Hvis de feilvurderer like grovt på andre områder, er en bekymringsmelding kanskje på sin plass. Ellers enig i at du burde prøve å overtale dem til å gå til legen først.
Yrha Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Babyer skal vel ikke ha paracet hver gang de har litt feber. Feberen er jo kroppen sin måte å bearbeide infeksjoner, hvis jeg ikke tar helt feil! Så de babyen sin en bjørnetjeneste ved å gjøre dette. Langvarig bruk kan vel skade leveren også...?
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Jeg er faktisk litt i tvil om hun har feber annen hverdag!syns det høres veldig merkelig ut siden det har pågått i noen mnd nå... jeg spurte om hvorfor hun viste hvorfor ungen hadde feber,da sa hun at det var pga tennene.ungen har akkurat fått 1 tann. De er hyppokondere så det holder,når det gjelder dem selv!de har daglig vondt både her og der, de er ofte hos lege men legen finner aldri noe galt!?!
Yrha Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 Huff, høres ikke bra ut! Hypokondere kan nok overføre sin sykdomsmani på sine barn, ja. De burde virkelig få informasjon om hvor skadelig det kan være å gi babyer medikamenter..
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #8 Skrevet 16. april 2008 Enig med Korsika *Henrik* over her Skulle skrive det samme selv. Denne moren burde ha en alvorlig samtale med HS eller lege. Dette ville jeg ha snakket med henne om hvis jeg var deg. Og hvis dette ikke hjelper, ville jeg ha tatt dette opp med helsestasjonen (du kan jo fortelle helsesøster ved stasjonen hun bruker om dette og se hva hun sier om saken?) Selv om hun har de beste intensjoner for barnet sitt, finnes det noen ganger mødre med alvorlige sykdommer, depresjoner, eller annet som gjør at de tar alvorlige avgjørelser som skader barnet deres uten at de mener det. Håper det løser seg uten problemer
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #9 Skrevet 16. april 2008 Jeg er 100% sikker på at hun ikke vil ungen sin noe vondt.Jeg vet også at hun er deprimert,hun har nesten ingen venner,isolerer seg fra alle. Hun tar veldig etter oss,rutiner på ungen osv,hun prøver ihverfall, selv om det ikke går bestandig.og jeg vet også at jeg har stor innvirkning på henne,men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram!prøver å si ting på en pen måte men hun er også veldig nærtagen og blir fort sur. hadde jeg hatt fakta på at ungen kan ta skade av for stor bruk hadde det kanskje vært lettere!
Ei stor og ei lita:) Skrevet 16. april 2008 #10 Skrevet 16. april 2008 Du kan feks fortelle at langvarig bruk av smertestillende som paracet, kan gi varige lever og nyreskader. Dessuten (på voksne ivertfall) kan slik medikament føre til hodepine. Som igjen gir behov for meir smertestillande. Also ein vond sirkel. Dessuten vil eg tru at dersom barnet får i seg slik smertestillande vil det etterkvart bli vandt me anbefalt dose, og difor ikkje få full virkning den gongen barnet virkelig er sjuk eller har vondt. Dessuten: dersom ein velger å få barn, så har ein også valgt en del våkenetter (om nokon følger tankegangen min). Så nar barnet skriker om natta av di dei held på å få tenner, så er dette helt normalt, og vil gå over etter ei lita periode. Kanskje litt trøst og kos er like virkningsfult?? Men for all del, eg er ikkej motstander av paracet. Har sjølv gitt dattera mi på 9 mnd ved fleire tilfeller. Feks ved øyrebetendelse, bronkitt og faktisk ved tannfrembrudd. Men ikkje over lang tid, og opplevde også at det nødvendigvis ikkje var så veldig stor forskjell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå