Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har eggløsning i disse dager (tror jeg) og har tenkt å ta meg en liten fest til fredag. Gjør alkoholen det utrivelig for et eventuelt befrukta egg å feste seg i livmora? Jeg har jo hørt om folk som drikker og styrer i lang tid før de finner ut at de er gravide, men jeg har så lyst å gjøre alt riktig denne gangen. Har mistet to ganger tidlig i svangerskapet og er redd for at det skal skje igjen, bare fordi jeg kanskje dummer meg ut ved å gå på fest når jeg har eggløsning... Og hvor lang tid tar det fra en har eggløsning til egget eventuelt fester seg?:)

Hilsen nysgjerrigper:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du har mistet tidligere, hadde nok ikke jeg tatt sjansen på noe festing... Det virker negativt på befruktningen, dersom man inntar alkohol under EL. Egget fester seg en knapp uke etter befruktning...

Jeg hadde nok stått over, ja... : )

Skrevet

Takk for svar:)

Tenkte jeg kanskje skulle ringe jordmora imorra og høre hva hun sier:) Men jeg tror nok også det lureste er å hoppe over festen ja!:)

Skrevet

er nok litt uenig i det...

Tror det er lurt å fortsette livet slik du har gjordt tidligere en kan ikke la live surre forbi selv om en forsøker og bli gravid. hvor mange har ikke blitt gravide i fylla?

Jeg mener at en skal ikke overdrive men lev som normalt om du har et liv som er normalt fra før. Det kan jo også være positivt i seg selv og få andre ting å tenke på en stund.....det er ofte da spiren setter seg=)

Jeg har IKm om en uke..og reiser i helgen på jentetur til paris og det er fantastisk å ha noe annet å tenke på ,og jeg kommer til å nyte disse alle dagene jeg enn så lenge har bare meg selv å tenke på..når graviditeten er et faktum er det mye en må avstå fra.

Skrevet

Hei!

Jeg var hos legen i dag (grunnet sår hals), men spurte hva hun syntes vi skulle tenke på (starter 1 pp om en uke). Bortsett fra folat, sa hun kun at man skulle unngå alkohol, tobakk og stress. Ellers leve livet som før. Man skal visst ikke drikke alkohol selv om det er rundt el, for det kan hindre, eller endre cellene som skal deles slik at det er fare for påvirkning eller SA / MA.

Nyt livet, men ikke drikk alkohol hvis det er "fare" for at du har spire. Det går bra med de fleste, men når man prøver å bli gravid har man ikke lyst til å utsette seg for risiko.

Hvis du vil gå på festen, men ikke la alle vite at du prøver ved å avstå fra alkohol, kan du lese innleggene om drikkepress på 1. trimester siden.

Skrevet

Nå har jeg fått snakket med jordmora mi, og hun sa at jeg bare måtte leve som normalt fram til jeg fikk konstatert at jeg faktisk ER gravid. "Vi må jo kunne ha et normalt liv også", sa hun...:) Bare det ikke blir ei fyllekule utav dimensjoner, men i moderate mengder, skal det nok gå greit :) Så da hører jeg rett og slett på henne, og koser mg med litt drinker til fredag..:)

Men tusen takk for alle innspill:) Flotte jenter her inne må jeg si!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...