Mamma*til*3 Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Hei. Har brukt Postafen i ca 3 uker nå, og må innrømme at effekten er ikke så god som jeg håpet på. Er kvalm store deler av døgnet, og kaster opp daglig. Får i meg mat og drikke så jeg går ikke ned i vekt, men det er så utrolig slitsomt å gå kvalm hele tiden. Har ikke overskudd til noe. Heldigvis kan jentene våre på 3,5 år og 5,5 år leke greit sammen, men jeg skulle så gjerne klare å engasjere meg litt sammen med dem. Har lest om Afipran og Marzine på men jeg vil gjerne høre deres erfaringer før jeg prøver noe annet.
lana<3 Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Ville tatt meg en tur inn på kvalmeforumet og lest erfaringer der jeg. Jeg selv har prøvd postafen, afipran,marzine,stemetil,largatil og endet tilslutt på phenergan 4 ganger i døgnet. Har hyperemesis og var lagt inn mye pga det både i dette svangerskapet og det forrige. Har også brukt akupunktur mot kvalmen og det hjalp også litt men siden jeg har ekstrem svangerskapskvalme skal det litt til for å bli helt kvitt det... Nå er jeg kommet til uke 17 og tar phenergan til kvelden og passer på å spise jevnt på dagen og spise milde ting de dagene jeg er ekstra dårlig....unmgår f.eks rødt kjøtt på de dagene jeg er kvalmest og spiser mye frisk frukt. Banan inneholder b6 vitaminer som er kvalmedempende og i tillegg metter den mer enn et eple...
BareLykke*GravidLykke* Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Afipran var det eneste som hjalp på meg i alle fall...Lykke til...
Mamma*til*3 Skrevet 16. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. april 2008 Takk for svar, begge to! Det er lite aktivitet på Svangerskapskvalmeforumet, så da var det greit at noen ville svare meg her! Lykke til videre ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå