Gå til innhold

ang. pappas 6 uker.. kan noen svare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! samboer skal ta ut 6 uker pappaperm. men han skal ha en fast fridag i uka eller noe i den duren, ikke i strekk. må jeg jobbe den dagen i uka når han er hjemme, eller kan begge være hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan være hjemme og ha ulønnet perm om du vil, men får selvsagt ikke penger for denne ene dagen da..

Skrevet

ok;) må gi beskjed til jobben da:)

Skrevet

Hei;)

Mannen min skal også være hjemme 1 dag i uka, hver Fredag. Vi fikk beskjed fra Nav om at dette gikk helt fint, men at jeg ble trukket i lønn den dagen. Men at når hans permisjon er ferdig får du de ukene igjen..

Skrevet

de dagene han har perm må du enten jobbe, eller være hjemme uten lønn.

hvis han har perm en dag i uken, får du lønn alle dager bortsett fra den dagen han er hjemme:) når han har brukt opp permisjonen sin, og/eller før han bruker perm, så får du lønn også på fredagene (hvis det er fredag han var/skal være hjemme da/når han tok/tar perm).

Skrevet

... Altså Nav lønner ikke begge foreldrene samtidig.. Men vi får jo 54 uker ( 80% lønn) Og av disse går 6 uker rett til far. Mor skal ikke miste sine penger for at far er hjemme den ene dagen i uka. Hun får da de ukene tilgode ved endt pappaperm.. Var slik jeg forstod det.. men kan være jeg tar helt feil... :))

Skrevet

takk for greie svar:)

Skrevet

Nei, det er ikke mulig å ta ut permisjon samtidig.

Du mister ikke dine penger, men du får jo ikke penger når du tar ut ulønnet permisjon. Hvis du tar ulønnet permisjon vil du ha 6 uker tilgode når far er ferdig med sin permisjon, da vil du få lønn. Men du får altså 6 ukers mindre lønn når du tar ulønnet.

Evt kan du ta ferie når han tar sin permisjon, da får du jo forsåvidt lønn :) Jeg har tenkt å ta ferie de fleste ukene han tar ut fedrekvoten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...