Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 hei! samboer skal ta ut 6 uker pappaperm. men han skal ha en fast fridag i uka eller noe i den duren, ikke i strekk. må jeg jobbe den dagen i uka når han er hjemme, eller kan begge være hjemme?
Guttemamma75 Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Du kan være hjemme og ha ulønnet perm om du vil, men får selvsagt ikke penger for denne ene dagen da..
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 16. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2008 ok;) må gi beskjed til jobben da:)
Endeligbaby.. FØDEKLAR! Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Hei;) Mannen min skal også være hjemme 1 dag i uka, hver Fredag. Vi fikk beskjed fra Nav om at dette gikk helt fint, men at jeg ble trukket i lønn den dagen. Men at når hans permisjon er ferdig får du de ukene igjen..
Mamma mjaua Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 de dagene han har perm må du enten jobbe, eller være hjemme uten lønn. hvis han har perm en dag i uken, får du lønn alle dager bortsett fra den dagen han er hjemme:) når han har brukt opp permisjonen sin, og/eller før han bruker perm, så får du lønn også på fredagene (hvis det er fredag han var/skal være hjemme da/når han tok/tar perm).
Endeligbaby.. FØDEKLAR! Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 ... Altså Nav lønner ikke begge foreldrene samtidig.. Men vi får jo 54 uker ( 80% lønn) Og av disse går 6 uker rett til far. Mor skal ikke miste sine penger for at far er hjemme den ene dagen i uka. Hun får da de ukene tilgode ved endt pappaperm.. Var slik jeg forstod det.. men kan være jeg tar helt feil... )
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 16. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. april 2008 takk for greie svar:)
Grateful mom Skrevet 16. april 2008 #8 Skrevet 16. april 2008 Nei, det er ikke mulig å ta ut permisjon samtidig. Du mister ikke dine penger, men du får jo ikke penger når du tar ut ulønnet permisjon. Hvis du tar ulønnet permisjon vil du ha 6 uker tilgode når far er ferdig med sin permisjon, da vil du få lønn. Men du får altså 6 ukers mindre lønn når du tar ulønnet. Evt kan du ta ferie når han tar sin permisjon, da får du jo forsåvidt lønn Jeg har tenkt å ta ferie de fleste ukene han tar ut fedrekvoten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå