Gjest Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Er dette teppet: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=12 Samme som mor signes teppe / nøstebarns teppe?? Synes det ligner. OG er det vanskelig å strikke det??
mamman til to gutter Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Har aldri sett det teppet du lurer på om det er det samme som, men det er nok veldig enkelt å strikke det, for hvis du ser i oppskriften nederst, så er det bare rettstrikk hele veien, kun i fellingen det var noe spesielt og så må man passe på å strekke maskene når man legger opp. Kanten rundt er heklet på, så da spørs det om du kan hekle, jeg kan ikke hekle, så aner ikke om det er lett å hekle den kanten, men det så ikke veldig vanskelig ut hvis man kan hekle og vet hva de forskjellige forkortingene betyr. Tror de har forklaring på det inne på siden sin også, så da kan du lære det der også.
Ann_ Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Det er det enkleste teppet du kan strikke. Bare rettstrikk. Du velger selv om du vil hekle på kant i etterkant. Men det tar jo litt tid. Har strikket Nøstebarn sitt. Jeg strikker fort men jeg ble litt gal på slutten, følte aldri jeg ble ferdig.
mummimammo gleder seg til jul Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 hvor lang tid bruker du ann?
Gjest Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Skjønte ikke den oppskrifta helt jeg. Men det så enkelt ut. Kan hekle ja. Og den oppskriften forstod jeg. Vurderer å prøve å strikke ett enkelt teppe, så da kan jo dette være noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå