Gå til innhold

Er det sukker i alle ferdiggrøtene?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enn jern..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei Hollegrøtene er uten tilsatt sukker og er laget av fullkorn så er naturlig jern i de.

Skrevet

aha..tusen takk! for nå sitter jeg med denne sinlac specialgrøten (fordi jeg selv har laktoseintoleranse) og en holle hirsegrøt foran meg,og lurer på hvilken jeg skal introdusere vår 6 mndr gamle sønn for.. sinlac har utrolig nok 4,8g sukker pr.porson,føler det er unødvendig jeg men..

Skrevet

Begyne med Holle. Den er også laktosefri.

Jeg brukte koke egne fruktgrøter og blandet litt i grøten av og til. Skal bruke denne grøten når neste unge skal begyne med grøt om en del mnd.

Skrevet

hvor får eg tak i holle?

Skrevet

Den får du kjøpt på helsekostbutikker. Den er dyrere enn de på butikken, men de er veldig drøye i bruk og som sagt uten sukker.

Skrevet

Det er vel ingen av ferdiggrøtene som har tilsatt sukker vel?

Derimot finnes det vel naturlig fruktsukker i en del av grøtene.

Skrevet

Sinlac har faktisk tilsatt sukker. Nestle sin risgrøt og maisgrøt som også kan brukes fra 4 mnd og blandes med morsmelk har ikke sukker og ikke noe melk (hverken protein eller laktose)

Skrevet

-og de er tilsatt jern. Men Holle hirsegrøt er et finfint alternativ.

Skrevet

Tusen takk alle sammen! Da tror jeg det blir holle imorgen :D har ikke funnet nestlè sine fra 4 mndr..

men dere som blander med kun mm, hvordan gjør dere d? på hollegrøten står d så mye rart i blandingsbeskrivelsene..; grøt etr 4.måned;100 ml økologisk sødmelk og 100 ml vann kokes opp og kjøles ned til ca. 50 grader..tilsettes 5 ss grøt, avkjøles til ca.37 grader..

Flaske etr 4.måned rører man i laktose (?!)

Grøt/flaske etr 6.måned; der bruges nu kun sødmelk...

Er så forvirra jeg ;P hvordan vet man når vannet/melka er 50 grader?? Hvorfor må det være vann i?

Morsmelk skal jo ikke koke..? Tåler den 50 grader..? Og hvordan blander jeg nå til min 6 mndr gamle gutt, som ikke har fått noe annet enn mm og tran?

Setter kjempepris på svar fra dere som har erfaring med holle :) evnt. også på resten av mine forvirra utsagn;)

Skrevet

Det er nesten ingen av ferdiggrøtene som inneholder vanlig raffinert sukker, men de aller fleste er tilsatt frukt istedet, og gjerne en god porsjon eplejuicekonsentrat f.eks som er veldig søtt, inneholder mye fruktsukker, og som kalorimessig er likeverdig med vanlig raffinert sukker.

De fleste babygrøter er jernberiket, les bak på pakken som sammenlign de forskjellige grøtene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...