Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Jeg planlegger å bli gravid om ett eller to år.. Har helt forferdelig uregelmessig mens (ca 3-4 ganger i året, aner aldri når den kommer..!). Finnes det i det hele tatt noen her inne som har hatt det likt som meg før dere ble gravide..??? Syns det er så sjeldent jeg hører om noen som er SÅ uregelmessig!! Er det noen som kan fortelle meg litt om det var vanskelig å bli gravid eller om det skjedde ganske fort...? Litt fortvila her ja =P
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 kan bare fortelle om søstern hehe.. hun ok en brystredukjon av ene brystet sitt da hun var 18 år pga det plaget henne det var så ujevne i str.. Så da måte hun slutte på p-pillen...og hun hadde uregelmessig mensen den gang iallefall.. Hadde jo type ho...ble gravid å oppdaget ikke det før hun var over 3 mnd hehe..fordi hun var så vant med at mensen var så uregelmessig..så vil tru hun ble fort gravid den gangen iallefall Hun har fått unger etter det mange år etter..men vet ikke om hun var uregelmessig da hell..men det tok ikke så veldig lang tid før det satt da hell..
Sussa85 - snart 2? Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Jeg hadde opptil 50 dagers sykluser jeg.. Altså..litt oftere enn deg..men jeg gikk til lege.. klarte jo ikke å bli gravid..ante ikke om jeg hadde eggeløsning en gang.. Jeg kan ikke si noe om hva problemet ditt er..men om du har så sjelden mens så kan det tyde på at du heller ikke har så ofte eggeløsning.. Naturlig nok vil det bli svært vanskelig å bli gravid..Om jeg hadde vært deg hadde jeg tatt kontakt med lege med en gang.. Det tar TID å få hjelp...Og det er ikke naturlig å ha så sjelden mens.. Jeg ble henvist til spesialist..men det tok 4-5 mnd før jeg fikk time... Jeg ble satt på pergokurer.. (hormoner).. fikk sykluser på 30-35 dager.. og etter 6 mnd satt spiren.... klem og lykke til..
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 Takk for svar=) Endelig noen som kan fortelle om dette =P Legen min sier det ikke er noe galt med meg, men har jo ikke spurt om noe som har med graviditet å gjøre enda da =P Bare en gang da jeg var hos gynekolog så sa en der at det kunne bli vanskelig, men at det fantes diverse "hjelpemidler" for å få det til ... Litt greit å høre om andres erfaringer...=)
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Jeg hadde veldig uregelmessig mens før. (PCOS) Den varierte veldig. Av og til var det en mnd mellom, mens andre ganger 3-4 mnd. Men jeg begynte på p-piller da. Da jeg sluttet på de, hadde jeg egentlig ikke tenkt å bli gravid med en gang. Jeg tenkte vel (dumt tenkt ser jeg jo i ettertid) at det ikke ville være så veldig stor sjanse for det, siden jeg jo ikke hadde eggløsning så ofte. Men jammen meg vble jeg gravid innen 1 mnd. Siden jeg var vant til uregelmessig mensen, fant jeg det ikke ut før jeg var 4,5 mnd på vei da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå