Gå til innhold

Sovevaner 6-7 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når og hvor lenge sover deres små? Synes prinsen her er trøtt til forskjellig tid hver dag... Og skal skal han fortsatt ha pupp om natta? Dere som ammer, gjør dere det fortsatt? Begynner å bli sliten, for det er ikke bare en gang...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det var rundt 6mnd ting bedret seg hos oss

faren tok prinsen om natta 4-5 netter på rad og ga han bare vann hvis han ikke roet seg uten å få noe, hvis jeg gikk inn ville han ikke roe seg før han fikk pupp, lukter vel mat av meg da kanskje......

til slutt begynte han og sove rundt

vi innførte rutiner litt før den tiden og var veldig konsekvent

stod opp med han til samme tid hver dag, ca kl7-8

og la han samme tid hver dag, siste duppen fikk han ikke etter kl16 og det var ikke alltid like lett nei, men til slutt med maaaaange kvelders frem og tilbake på rommet hans, ble det en ny verden for meg da prinsen sovnet kl19 og sov stort sett til kl0700, nå er han 9mnd snart og sover til kl0630, tidlig, men får kveldene for oss selv og slipper å stå opp om natta

på dagen sover han en dupp på formiddagen, ca1,5 timer og det samme på ettermiddagen, men da gjerne en kortere dupp

jeg håpr du får det bedre snart for jeg vet godt hvordan du har det

jeg hadde noen tøffe første 6 mnd ja........glemmer det aldri med kolikk-unge og lite søvn.........

Skrevet

Takk for det :-) Har ikke hatt kolikkproblemer da, så vi har det kanskje ikke så ille, men er så trøtt likevel når jeg ammer 3-4 ggr i løpet av en natt. Kanskje jeg rett og slett kan venne han av med nattmat? Helsesøster mente jeg måtte vente til han ble 8 mnd (er 6 mnd nå), men han får jo 4 faste måltider på dagen...

Skrevet

Husk at den kraftigste økeperioden skjer når barnet er 5-6 mnd, så vær nøye med å les hva barnet vil! Vi har nylig hadd to tøffe uker med økeperiode, der snuppa spiste konstant hele natta igjennom. Nå har det gått seg til igjen, og alt er bedre. Merker godt at jeg har mere melk, og jenta vår er mer fornøyd og sover bedre :-)

Skrevet

Men dette har pågått i flere måneder. Lurer på om det er jeg som har skjemt han bort... ammer han når han skal legge seg om kvelden og legger han over i sin seng. Men allerede etter første nattamming blir han liggende i senga sammen med meg. Kanskje han bare har blitt vant til å få puppen for å finne roen igjen når han våkner :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...