Gå til innhold

Foreldremøte med foredrag!


Har to godgutter!

Anbefalte innlegg

Barnehagen hadde fått Henrik Syse til å holde foredrag i går kveld, han er forsker og filosof – og 4-barns far – og er en veldig inspirerende fyr! Veldig engasjert i det han snakker om (kunne minne litt om Knut Røed Ødegård!), og dro små historier fra privaten. Temaet var barn og etikk, og var veldig interessant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende! Du må si hvordan det var!

 

Vi i Fau har arragert temakveld i barnehagen vår i morgen. Skal handle om grensesetting. Kommer en helsesøster, en psykolog og to fra barnevernstjenesten. Håper det blir bra! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temaene fra foredraget.

- Hvordan oppdra barn til å bli ansvarlige?

- Hvilken rolle har foreldre i barns moralske utvikling?

- Hvordan formidle verdier til barn?

- Hvordan og hvorfor ta vare på det etiske perspektivet i en travel familiehverdag?

 

Ellers var det presentasjon av en brukerundersøkelse hvor bhg scoret veldig bra. Vi har bl.a. valgt å ikke bytte bhg (til en som ligger 5 min gangavstand, nå må vi bruke bil for å levere) fordi vi trives så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter du på løsningen til "hvordan å få godt oppdratt barn" nå da! ;) Spennende temaer da!

 

Bhg Linea skal begynne i fikk 5,3 poeng av 6, så vi er ganske så fornøyd med valget vårt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende tema. Må huske på det når vi skal arragere neste gang. Var det godt oppmøte? Var det en del praktisk eller mye teori?

 

Vi hadde om grensesetting. Ble selvsagt lagt vekt på positiv grensesetting og gi positiv oppmerksomhet. Og ikke stresse gjennom med sin "plan" (nå må vi forte oss og kle på oss for å rekke....) Men heller ta tid til å avslutte det barnet hoder på med (leke med tog, tutut kjørekjøre, nå må toget inn i garasjen og sove natta toget), da får man barnet lettere med seg i de voksnes egen plan.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en periode da jeg var liten hvor jeg måtte løpe en tur mellom hvert plagg jeg kledde på meg om morgenen. Mamma holdt på å bli sprø, men ved å la meg få lov så ble dagen mye bedre, så hun lot meg holde på. ;) Flinke mamma'n min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. jeg har måttet legge inn 5 min ekstra under påkledning av ytterklær, han skal absolutt ta på seg lue, jakke og sko selv. Jakka må han streve litt med selv før jeg får hjelpe han, lue og sko klarer han selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...