Gå til innhold

Trenger litt hjelp ang. induction topp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spurte for en stund siden hva jeg burde velge mellom induction topp, og keramisk topp, og alle som har det her inne sa jeg burde gå for induction topp:)

Nå har jeg fått det, men trenger hjelp til valg av kjeler!

Så de hadde på europris til 159++ men er det hvert å kjøpe de?

Er det forskjell på kvalitet med tanke på hvor lang tid det tar å varmes opp o.l.

Håper alle kan fortelle meg hvor dere har kjøpt deres kjeler, og hva de kostet, og om dere er fornøyde:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke kjøpt, men fått kjeler av merket Invite fra Jernia:

http://www.jernia.no/page?id=1053&key=104136&origId=2196

Synes de er fine å se på, men håndtakene blir varme når man koker noe lenge. Lette å vaske og brenner seg ikke lett(tykk bunn). Har akkurat begynt å bruke de, og har ikke i andre merker - så har ikke sammenlignet med noe annet. Hadde vi skullet kjøpt alt selv, hadde vi nok kjøpt et billigere merke - sikkert like gode de =)

Skrevet

Vi kjøpte være induksjonskjeler på ikea, husker ikke pris, men det kan du fort finn vil jeg tro. Er fornøyd med de iallefall. Spesiellt den dype stekepanna den elsker jeg!

Skrevet

Oj, de var dyre!

Ser at de på europris har plastik på håndtakene:) De er finere å se på også syns jeg...

Tar gjerne mot flere tips:)

Skrevet

Jeg har høyang all steel og er fornøyd med dem. De koster en del, men kan tas i oppvaskmaskin og da betaler jeg gladelig for det. Hater oppvask... Har en kjele og en stekepanne fra Ikea også og de er kjempegode og helt ok å se på. Ettersom de er såpass mye billigere vil jeg anbefale dem om du ikke vil legge en formue i kjeler.

Skrevet

Vi har også fra IKEA. Stainless steel. Har mye av det på kjøkkenet også, så de passer godt inn.

De er veldig gode å bruke også. Husker ikke pris, men må si jeg er veldig fornøyd :)

Skrevet

Da sender jeg gubben innom ikea etter jobb;)

Takk for alle svar:)

Skrevet

en veldig viktig sak er at alle kjelene og stekepannene må være magnestiske. Ta med en magnet i butikken så finner du det fort ut.

Hvis ikke virker dem ikke på en induksjonstopp. Og slike billige kjeler er ofte ikke det, men du kan jo være heldig også da.

Skrevet

Tror vel butikkene vet dette:)

Det sto ihvertfall på europris at de passet til induksjon

Skrevet

Trur nok det står på om det er det, ja =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...