Junigull 08 + julispire Skrevet 16. april 2008 #1 Skrevet 16. april 2008 Noen andre som har opplevd dette? Er nå 31 uker på vei. Skambeinet føles skikkelig ømt, som om det er et stort blåmerke der. Går greit når jeg sitter, men når jeg skal opp å gå, er det rett og slett ubehagelig. Har samtidig vondt i rompa.. føles ut som om jeg har sittet på en trestol i lange stunder. Dette er selvfølgelig minst behagelig når jeg sitter.. så det ene overtar for det andre... Skal til legen på kontroll tirsdag, så tar det opp med han da.. Hva er årsaken til "vondten"? takk for svar..
Gjest Skrevet 16. april 2008 #2 Skrevet 16. april 2008 Antakeligvis bekkenløsning.. Det høres ut som at det er det du kjenner nå. Ømt skambein og vondt i rompa er typiske tegn på bekkenløsning.
cille35 Skrevet 16. april 2008 #3 Skrevet 16. april 2008 Det høres ut som klassiske smerter i bekkenet. Jeg har det akkurat som deg, spesielt ille rundt skambenet/symfysen. Trodde det skulle bli bedre etterhvert, men det har bare blitt værre. Jeg er i uke 30, og skal til min første time hos fysioterapeut i morgen, litt spent på om det vil hjelpe. Lytt til kroppen, og ikke gjør ting som gjør vondt for deg. Flere venninner mv. oppfordret meg til å gå mye osv, men det gjorde bare smertene enda værre til kvelden. Hos meg er det sånn at så lenge jeg beveger meg, er det til å leve med, men når jeg da setter/legger meg, er det vannvittig smertefullt å komme i gang igjen. Min erfaring er at jo mer jeg står/går, jo vondere blir det. Ring gjerne foreningen for kvinner med bekkenløsningssmerter - de hadde en del tips. Det å ligge med en stor/lang pute mellom bena når jeg sover har hjupet meg noe. Lykke til.
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 jeg har akkurat det samme. Min beste "medisin" er å ta det helt med ro. Stå og gå minst mulig. Iallefall ikke lenge om gangen. Må ofte skifte stilling fra å sitte til å legge meg ned på en av sidene. Ungå trapper hvis mulig, men må du så gå ta et trinn om gangen og slik at begge bena er på samme trinn for du begynner på neste( ok, dårlig forklart men håper du skjønner hva jeg mener) Ikke bær eller løft noe. Selv de tingen som ikke virker tungt kan være for tungt. Jeg kan ikke bære en kjøkkenstol lengre eller ta ut vasken og henge den opp. Dette er tips, må jo selv se hva du orker og klarer. De gangene jeg har trosset dette så har jeg bare fått mer vondt dagen etterpå...
fullfartheledagen-med en til! Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Har det akkurat slik, og jeg har bekkenløsning....
Trallala* Skrevet 16. april 2008 #6 Skrevet 16. april 2008 Ingen tvil, du har bekkenløsning. Jeg har det helt likt!
Madde/sommergutt:) Skrevet 16. april 2008 #7 Skrevet 16. april 2008 Uffda.. har vært i toppform hele veien, og vært mye aktiv, men plutselig i dag fikk jeg også veldig vondt i symfusen/skambenet... vondt når jeg setter ned høyre fot... hadde håpet å komme foruten bekkenplager en stund til.. er i uke 29..
Gjest Skrevet 16. april 2008 #8 Skrevet 16. april 2008 Jeg har også vondt i skambenet, men helt uten å ha vondt i rompa, samtidig. Er definitivt ikke bekkenkløsning for min del. Det føles mer som at hele venusberget har fått seg en diger blåveis, og dermed er hovent og ømt...
Junigull 08 + julispire Skrevet 17. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 17. april 2008 Slik har jeg det også. føles ut som om jeg har slått meg noe alvorlig.. falt ned på sykkelstangen eller noe.. Men rumpa har også fått gå gjennom, føles som om jeg sitter på trestol på jobb.. og rører meg aldri...
Zabbi Skrevet 17. april 2008 #10 Skrevet 17. april 2008 jeg kjenner det mest når jeg ska opp på natten, eller ska snu meg, ikke stort på dagtid sånn ellers, men er veeeldig surt når jeg ska rulle meg ur seng for dobesøkene mine, man våkner litt mer enn hva man vil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå