Gå til innhold

Bruker dere mammaklær?..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synest ingen mammaklær er fine, nesten..ser kjerringaktige ut, og utrolig vanskelig å finne klær som sitter fint!!

Jeg har ett ganske godt utvalg i klær i forskjellige str, fra str 36 til 42, siden jeg gikk så mye opp sist graviditet. Kjøpte jo nye klær etter fødsel, og begynnte på str 42..gikk ned til 36..Nå er jeg gått opp til str 38, så da bare finner jeg frem det jeg har i 38..så slipper kjøpe så mye nytt jeg da..;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter så fælt med å finne noen klær.og klærne er ikke fine nei.så mye rart.skikkelig kjærring.så lite å velge mellom.og det jeg har finni,passer ikke.jeg har litt rompe.og magan blir større og større.hva skal jeg gjøre?går i den samme joggebuksa vær dag nå.

Skrevet

Jeg bruker heller ikke mamma klær! passer rett og slett ikke in i de klærne, bruker "strikk-anordninger" i bukse knepping og lange singletter og lignende under :) går fint det :)

Skrevet

Er ikke videre begeistret for mamma klær nei... Har en bukse fra forrige gang, og bruker den noen ganger, men det beste er bukser som er lave i livet og en lang genser over. fungere fint nå, men vet av erfaring at det ikke vil fungere like godt om noen uker. Gruer meg til det :-( Har store problemer med mamma klær, synes de fleste er dirkete stygge!

Skrevet

Jeg slet veldig med klærne i sist graviditet, men nå er det mye enklere synes jeg! Selv om jeg har gått opp 15 kg.

Jeg bruker rett og slett stretsjbukser (eller lignende f.eks. strømpebukse, stilongs) med tunika over! Eller en lang topp som når over magen (lang t-skjorte eller genser) og skjørt (selger billige på cubus). Det gjør det også fint synes jeg å ha ullsokker på som kan sees over skoene.

Tunikaene er det som redda meg denne gangen, det virker jo som mammaklær og er in for alle nå. De kan også brukes etter fødsel. Sitter ofte inntil kroppen til rett over eller under brystene og så blir de vid lenger ned og er vid rundt rompa.

Tips jeg absolutt vil anbefale!

Skrevet

Har kjøpt to mamma-bukser (Zara), og ett mamma-skjørt (H&M) - også går jeg i "vanlige" klær ellers. Mye tights og lange topper/korte kjoler. For de som har Gina Tricot i nærheten = billige bomullstopper som er deilige og lange!!

Skrevet

ingen mammaklær enda, men er bare 16+5 da.. men har kjøpt ei herlig bukse med strikk i livet og bor i tights og tunika;) har fått ei lita kul. og det er ubehaglig med de gamle, stramme buksene. men vil nok ha meg ei bukse eller 2 snart:) de kan jo brukes etter svangerskapet også! ei veninne av meg sier de er digg å gå med til vanlig;) må bare komme meg på shopping der de har mammaklær. for her i byen har de ingenting...

Skrevet

Ett tips for å fortsette å bruke de gamle buksene - er å feste strikk i knappen! Det er jo ofte der buksene strammer først!

Gjest Mamsen til 2,5 jenter
Skrevet

Jeg tenkte også at tunika er jo kjempelurt, men nei...

Problemet med tunikaen er at den er like vid rundt det hele, så når du tar den på og den legger seg ut over magen, står den ut på sidene, og du ser ut som et vandrene telt.

Mammaklærne er sydd sånn at de ikke stikker ikke ut på sidene men bare legger seg fint over magen.

Ingen regel uten unntak, noen tunikaer er mulig å bruke uten at du får telt-fornemmelser ;) Det er de som har litt tungt stoff, med litt elastisitet i.

Skrevet

En dag i uke 13-14 når jeg hadde fått lønn gikk jeg på Cubus å kjøpte 4-5 tunika, en "knappeovergenser" som jeg har over trange lange te-skjorter eller topper, 2 strekkskjørt og ett ensfarget med forskjellige mønster. Gikk på en annen butikk (Kappahl?) å kjøppte to stretsjbukser da jeg har strømpebukser fra før. En tredje butikk (husker ikke hva het) kjøpte jeg en jakke som er formet som en tunika. Knapper kun til under brystene, så blir den vid. Den kostet en del, men fikk heldigvis hos pappa....

Tilsammen ble alt jeg handla utenom jakken ca 1500 kr og jeg bruker alt fortsatt, er snart 27 uker på vei.

Skrevet

JA - jeg bruker definitvt mammaklær!! Hadde ikke klart meg uten! Jeg har bukser fra 2wear, to be og mama-licious + diverse topper, t-skjorter og tunikaer. Vanlige klær er bare vonde nå, og ikke sitter de pent, heller, synes jeg. Mammaklær er jo tilpasset større mage, men er vanlige ellers, så da ser en ikke så bumsete og rar ut som med hårstrikk i knappen, gensere i stor størrelse som blir for trange over magen, likevel osv.

Jeg anbefaler ALLE å kjøpe mammaklær! Tips: I spesialbutikker har de bedre utvalg og bedre kvalitet på klærne enn på HM o.l. Dessuten hjelper de deg med å finne det du vil ha og som passer deg!

Skrevet

har 3 mammaplagg.. som jeg bruker litt nå og da.. men to av de er litt vår/sommerlig, så de ligger i skapet og venter.. ellers blir det joggebuksene desverre.. er litt håpløst egentlig.. har prøvd å finne en fin mammabukse, men de jeg finner som passer i lårene går ikke over rumpa, og de som går over rumpa ser likegjerne ut som joggebukser.. er ikke så enkelt nei;)

Skrevet

Bruker mammaklær, ja. Synes det er kjempe ubehagelig med vanlige klær. Har vært heldig å finne meg en del kule mammabukser på h & m og kappahl, også har jeg mange tunikaer. T-skjorter og gensere har jeg kjøpt i en str. større. Synes det var verre å gå gravid i 2005/2006, da fantes det ikke en eneste kul mammabukse noen sted, heller ikke gensere. Gikk rundt i jobbebukse hele tiden, og det er IKKE pent.

Skrevet

Nei, jeg bruker ikke mammaklær ennå. Har kjøpt en mammabukse, men har ikke begynt å gå med den.. :P Føler det er sinnsykt mye harry kjærring-klær til gravide! Så forløpig er det vanlige bukser i ekstra store størrelser enn ellers - og Belly band med lange topper over! Big Bok har mange kule topper :)

Skrevet

Jeg synes det finnes MASSE fint!!

Har kjøpt litt på Den kule mage og litt på Svangerskapet, begge i Oslo. Og litt på Bebito i Trondheim. Mange fine kjoler som kan has over ei trang bukse. Fint!! Og moro å kjøpe :)

Men dyrt blir det jo..

Har kjøpt noen t-skjorter på HM, ikke anna..

Og det er godt å ha på ting som passer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...