Gå til innhold

Nattearbeid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt litt forskjellig om dette. Noen synspunkter? Hva er argumentene for å ikke jobbe natt dersom man får sove på dagen....?

Jeg merker jeg blir sliten og sover mye i dagene etter noen netter med jobbing, men får jo sove på dagtid.

Det går greit forsåvidt nå, men er usikker på om jeg orker når jeg kommer i 3.trimester og begynner å bli tung og sliten......men kan vel bli sykmeldt på slutten hvis det blir tøft.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har nettopp gått opp i stilings% og i den nye stillingen er det nattevakter. Jeg får fritak fra nattevaktene pga graviditeten, jeg er ikke sykmeldt da man helst skal prøve å unngå å sykmelde gravide for slikt. Arbeidsplassen har tilrettelagt for meg slik at jeg går dag og aftenvakter i stedet for natt. Hvis de ikke hadde klart å tilrettelagt for meg hadde et alternativ vært å få jordmor/fastlege til å skrive ut et skjema der arb.giver skriver under på at de ikke får til å tilrettelegge å jeg hadde dermed fått svangerskapspenger fra nav for de timene.

Skrevet

Jeg har tenkt å gå natt så lenge jeg klarer det- har stort sett ikke hatt problem med å sove etter natt, men det kan jo endre seg..Er 21 uker på veg, og går bra...Hvor langt er du på veg, og hva jobber du med?? jeg er sykepleier- og rekner med å gå over til dag når det blir for tungt å gå natt.---Husk at du har rett på natt tilleggene fordi om du går over på dag!!!!

Skrevet

hei! er jo ikke alltdi at babyen sover om natta, fordi du ligger i ro. er jo som oftest da han/hun sparker og er våken;) så jeg synes ikke det er noe galt i å jobbe om natten. så lenge du får hvilt ut på dagen så er det bra;) men du må nesten bare kjenne selv på kroppen. kanskje du kan trappe ned i stilling på slutten?

Skrevet

Jeg går kun nattevakter (7 dager på, 7 dager fri), og det har gått helt fint til nå (er 13 uker på vei.) Sover godt om dagen - det er viktig og var i en periode uendelig trøtt og sov mye mer enn 8 timer i døgnet, men det gjorde jeg sist gang jeg var gravid også.

Kjenn etter på formen, og husk at nattevaktene ikke skal slite deg ut så du ikke orker noenting ellers!

Skrevet

er sykepleier og har fritak fra nattevakter. NSF anbefaler sine medlemmer fri fra natt da det øker risikoen for spontan abort. Fikk legeerklæring og ble øyeblikkelig løst fra vaktene. men må gjøre opp timene på dag/aften vakter da.

Skrevet

Jeg jobber 80% på dag/aften, men fyller opp de resterende 20% på natt. Vil dette øke risikoen for spontan abort, eller gjelder det de som går fast på natt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...