Gå til innhold

Tverrleie

Tjukkemagen *m/jente 1.mai*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er flere som har bebisen liggende i tverrleie? Jeg fikk en liten ekstra sjekk i går, hvor de bl.a. fant ut at han lå på tvers i magen min. Vet at han nok har gjort det en god stund, for han sparker meg oftest på høyre siden av magen. Når er det vanligat de snur seg som de skal, med hodet ned? Tenker litt på om han har tenkt å bli liggende slik... De fortalte meg at han sikkert vil snu seg i god tid, men at jeg må ha keisersnitt hvis ikke det skjer! Det vil jeg IKKE! Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Gjest stockholms tjej
Skrevet

hvor langt er du på vei?

tror nok ikke du trenger å være redd for det før du nærmer deg termin...for de romsterer jo en hel del der inne=) så h*n flytter seg sikkert tils dess=)

Skrevet

Min baby ligger ogsaa i tverrleie, det merker jeg, og paa UL har man ikke paapakt det en gang fordi det er saa tidlig og ikke av betydning (26 uker snart)

Min forrige baby laa ogsaa i tverrleie, blant annet, den laa i alle tenkelige leier forresten. Noen mener det er vi med litt korte overkropper som har en livmor som gjoer at barnet kan ligge i tverrleie en tid, mens andre mener det bare er tilfeldig og noen igjen mener det bare er fordi barnet har god plass og turner rundt hele tiden. Det var den siste beskjeden jeg fikk forrige gang.

Jeg tror ikke du skal tenke paa dette foer godt ute i 3. trim og jeg tror du bare kan ta det med ro. =o) Jeg er ikke urolig for min som ligger i tverrleie naa. Tror den turner rundt jeg.

Lykke til!

Skrevet

Takk, du har sikkert rett i at han snur seg i god tid før. Dumt å ta bekymringer på forskudd egentlig. Var bare at de nevnte det for meg på Rikshospitalet, og så kom ordet "keisersnitt" i neste setning... ble jo litt satt ut der og da :-) Sikkert ganske vanlig med tverrleie, også når man er lang. (Jeg er 180!) Bebisen kan vel ha en favorittstilling han også? Akkurat som meg antar jeg.... Takk for svar. Jeg skal slutte å bekymre meg :-)

Skrevet

Hei:)

min sistemann lå i tverrleie noen dager før termin. Hadde god palss sa de, siden jeg er lang. De snudde han utvendig rett før termin, og der lå han heldigvis til fødselen startet to uker over tiden. det hele gikk strålende:) Jeg ville nemlig heller ikke ha keisersnitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...